IQ Digital Timișoara, soluții pentru orașe digitalizate

iq digital timisoara festival
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

IQ DIGITAL Summit a ajuns la Timișoara și a adus în fața publicului lideri din tehnologie, startup-uri din regiunea de vest și investitori, experți din companii mari, dar și autorități publice și personalități din zona academică.

Între dezbaterile complexe despre viitor, de la tendințe de business la cum se schimbă relația dintre angajați și angajatori, specialiștii au discutat și despre drumul pe care trebuie să îl urmeze orașele pentru a deveni digitalizate.

Proiectul IQ DIGITAL, cu o abordare 100% originală, își propune să ofere antreprenorilor și profesioniștilor din România resurse valoroase și instrumente utile pentru accelerarea digitalizării în business, dar și oportunități de networking și new business. Ajuns la cea de-a patra ediție, evenimentul a fost deschis de Dragoș Stanca – fondator Upgrade 100, urmat de Bruce Daisley, fost vicepreședinte Twitter, responsabil cu dezvoltarea business-ului rețelei sociale din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) și Thomas Kolarik, vicepreședinte IT & operațiuni la BCR.

De asemenea, în cadrul evenimentului a existat un panel de discuție despre digitalizarea orașelor și comunitățile din România, care a adus în atenție modalitatea prin care IMM-urile, startup-urile din tehnologie, autoritățile și mediul academic pot să lucreze împreună. Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, s-a aflat și el pe scenă și a vorbit despre pașii pe care i-a făcut administrația locală pentru a digitaliza orașul de pe Bega.

„Acum toată lumea are email. Am spus: acum nu ne mai trimitem între noi adrese interne, că așa se făcea în 2020. Acum trimitem emailuri. Am început cu lucruri mici: am introdus carduri personalizate pentru imprimante. Până atunci, fiecare avea în birou o imprimantă. În 3 luni a scăzut volumul de hârtie folosită în primărie cu 50%. Apoi am trecut de la o centrală analogică de telefonie la una digitală și am văzut câți cetățeni sună și de câte ori se răspunde la telefon”, a spus Dominic Fritz.

iq digital timisoara festival

iq digital timisoara festival

De la eveniment nu putea lipsi Universitatea Politehnica Timișoara care are un avans extraordinar pe zona de digitalizare.  Rectorul a identificat anumite problemele care trebuie depășite pentru a putea ajuta societatea să intre în sfera digitală. „Problemele apar între cetățeanul fizic și cel virtual, unde, în unele cazuri, dacă populația nu e educată în ceea ce înseamnă digitalizare, indiferent de câte instrumente vom pune la dispoziție, aceștia nu se vor digitaliza. Aici pot interveni parțial universitățile, dar mai mult învățarea continuă, care poate fi făcută în universități, în companii”, a subliniat Florin Drăgan, rectorul UPT.

1000x100 (3)

Un alt subiect discutat la eveniment a fost prezența inteligenței artificiale în viețile noastre. „Va fi o reflecție asupra modului în care platformele digitale încă învață și se dezvoltă și care vor fi implicațiile pentru noi toți. Voi începe mai întâi cu munca. Cum se integrează IA în instrumentele Google și Microsoft și ce ar putea însemna aceasta pentru locurile noastre de muncă. Apoi mă voi uita la alte produse precum YouTube, TikTok pentru a reflecta la ceea ce fac oamenii cu timpul lor. Voi încheia gândindu-mă la 5 lecții cheie pentru oricare dintre noi ca lideri”, a punctat pentru IQ Digital Bruce Daisley, ex-vicepreședinte Twitter/Ex-YouTube.

Daisley a abordat și echilibrul optim între viața personală și profesională, povestind despre așteptările pe care le avea când s-a angajat la Google. Știa de politica 70/20/10 a companiei, care însemna împărțirea timpului – 70% pentru activitatea de bază, 20% pentru alte proiecte decât cele pentru care fusese angajat și 10% din timp când putea face orice își dorește. În realitate, a aflat că niciunul dintre colegii săi nu aplica această regulă, pentru că nimeni nu avea timp.

Peste 800 de persoane au participat la IQ DIGITAL Summit, care a avut loc în Sala Mare a Teatrului Național Timișoara. IQ DIGITAL este organizat de echipa Upgrade100 în parteneriat cu George – o inovație BCR. Partener de tehnologie este Vodafone.

 

iq digital timisoara festival

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/