Începe modernizarea căii ferate dintre Oltenia și Banat

cfr

A demarat licitația pentru modernizarea unui lot din traseul căii ferate ce leagă Oltenia de Banat. Investiția poate ajunge la 3,3 miliarde de lei.

CFR SA anunță că au început procedurile pentru atribuirea contractului de reabilitare a lotului III de cale ferată Igiroasa – Drobeta Turnu Severin, parte din tronsonul Craiova – Caransebeș.

Valoarea financiară estimată a contractului este cuprinsă între 3 și 3,3 miliarde de lei, banii fiind asigurați din fondurie externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

„Achiția publică pentru lotul III prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe o lungime de 41,23 kilometri, de la Igiroasa (cap Y) la Drobeta Turnu Severin (cap X), km 331+000 – km 362+632, legăturile CF ale variantei de traseu cu stațiile Prunișor, și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă și Racord CF Dudașu”, a transmis CFR.

Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 29 mai.

Obiectivele investiției

→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

→ mărirea capacității de tranzit;

→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

→ modernizare poduri, podețe

→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18%.

 

 

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/