Condiții mai dure pentru artiștii stradali care doresc să-și expună talentul la Timișoara. Aceștia vor susține un examen, iar doar cei care obțin minim nota 7 vor primi aviz.
În această vară, Primăria Timișoara a aprobat noul regulament privind autorizarea activităților cultural-stradale în oraș. Așadar, Casa de Cultură a pregătit noi reguli pentru artiștii stradali.
Aceștia se pot înscrie la procedura de autorizare anuală până la data de 22 septembrie, la sediul instituției, prin completarea unui formular disponibil AICI! Odată completat, formularul va fi trimis pe mailul office@ccmt.ro sau va fi depus la sediul instituției, de luni până vineri, în intervalul orar 14.00 – 16.00.
Apoi urmează audițiile, care vor avea loc în perioada 25 – 29 septembrie, zilnic, între orele 10.00 – 13.00. Potrivit Casei de Cultură a Municipiului Timișoara, vor primi aviz doar persoanele care vor obține cel puțin șapte puncte din zece.
„Activitățile cultural-stradale pot fi performate de persoane sau grupuri de până la cinci persoane cu vârsta de minim 16 ani, cu sau fără studii de specialitate. Dacă mai mulți muzicieni/artişti (maxim cinci) doresc să lucreze împreună, aceștia se pot asocia și pot aplica pentru un singur aviz. În această situație, avizul va fi eliberat reprezentantului grupului respectiv, iar în anexă vor fi trecuți restul de participanți/membri; calificativele acordate de membrii comisiei vor fi între 1 și 10 puncte. Aviz vor primi doar persoanele care obțin calificative de minim 7 puncte din partea fiecărui membru al comisiei”, a detaliat instituția.
În ceea ce privește formele de evaluare, pentru artiștii-interpreți, muzicieni, repertoriul trebuie să cuprindă minim 10 piese. Actorii vor prezenta minim trei momente teatrale, iar dansatorii vor prezenta minim cinci montări coregrafice. De asemenea, solicitanții din domeniul artelor vizuale trebuie să arate un portofoliu de lucrări artistice și să susțină o probă de practică demonstrativă a abilităților în domeniu.
Interesant este faptul că în funcție de nota obținută, artiștii își pot desfășura activitatea astfel: pentru Piaţa Victoriei, Piața Libertății, Piaţa Unirii, Piața Sf. Gheorghe, Platoul din fața Parcului Central, Str. Mărăşeşti, Str. Lucian Blaga, Str. F. Griselini, Str. Eugeniu De Savoya, Str. V. Alecsandri, Str. Fără Nume, Str. Gen. Praporgescu, Str. Enrico Carusso, Str. Sergent Constantin Muşat, Str. Radu Negru, Str. Florimund Mercy, Str. A. Pacha, Str. D. Cantemir, Str. V.V. Delamarina, Str. J. Bolyai, calificativul minim necesar este 8; pentru Platou Sinaia, Piața Traian, Piața Țarcului, Piața Romanilor, Parcul Alpinet, Str. I.I. de la Brad, Str. Holdelor, Piața Nouă, Str. Veronica Micle, Str. Al Russo, Str. Tabor, Str. Bogdăneștilor, Str. Herculane, Str. Ismail, calificativul minim necesar este 7.
„Artiștii care solicită autorizare temporară, ocazională (studenți, turiști etc. care locuiesc temporar la Timișoara) pot depune cererea de autorizare în orice moment al anului, aceasta fiind supusă analizei, în cadrul unei ședințe extraordinare a comisiei, care se va întruni în mod special, conform regulamentului. Autorizarea temporară este de maxim 30 de zile și poate fi reînnoită de maxim două ori, pe parcursul unui an”, a informat Casa de Cultură a Municipiului Timișoara.