Oravița are patru autobuze hibrid însă n-are șoferi pentru ele. Rezolvarea situației vine de la Guvernul României.
Concret, Primăria Oravița trebuie să angajeze opt șoferi care să conducă cele patru autobuze. Posturile au fost aprobate mai demult prin hotărâre de consiliu local dar, când să fie scoase la concurs, autobuzele orașului s-au împotmolit într-o… hotărâre de guvern. „Primăria are angajat un șofer pentru utilajele de la gospodărire comunală. Dar acea hotărâre de guvern spune că, dacă ai un angajat pe un post anume, nu mai poți angaja altul. Așa ne-am trezit că nu putem angaja șoferi”, declară primarul Dumitru Ursu.
Situația se poate debloca numai cu acordul guvernului. În consecință, încă din vara anului trecut, Primăria Oravița a făcut un memorandum către executiv ca să poată scoate la concurs cele opt posturi de șofer. De atunci, guvernul a mai solicitat o serie de documente, răspunsul final fiind așteptat și acum de Primăria Oravița. Dumitru Ursu însă se arată optimist că nu va mai dura mult până când autobuzele vor putea fi puse în circulație.
În așteptarea răspunsului final de la guvern, o firmă specializată implementează sistemul de e-ticketing. De asemenea, oamenii primăriei au grijă să pornească zilnic autobuzele pentru a preveni deteriorarea lor din cauză că nu sunt folosite. Lucru de înțeles ținând cont de faptul că este vorba despre bunuri care, la momentul achiziției, au valorat în jur 1,5 milioane de euro.
„Am făcut un proiect mai mare, de cinci milioane de euro, în care am inclus patru autobuze, stații de autobuz, garaj pentru ele, asfaltări, trotuare. Am scos proiectul la licitație, bineînțeles cu autobuze cu tot. Licitația a fost câștigată de o companie consacrată internațional, care a avut autobuzele pe stoc. N-a durat ani de zile până să le producă, le-a livrat imediat și ne-am trezit că noi nici măcar nu avea garajul finalizat”, a punctat primarul Oraviței.
Dumitru Ursu consideră că a fost în avantajul orașului. Asta deoarece, între timp, prețurile au crescut cu cel puțin 10%. Adică autobuzele sunt acum cu minim 150.000 de euro mai scumpe. „În situația actuală, în cel mai rău caz, ar putea fi nevoie să schimbăm câteva baterii, dacă se strică vreuna. Iar o asemenea baterie costă 2.000 de lei”, a încheiat Dumitru Ursu.