În căutări! Municipiul Lugoj are nevoie de arhitect-șef de profesie… arhitect!

centru lugoj (3)

Conducerea administraţiei lugojene, prin vocea primarului Claudiu Buciu, a declarat că își dorește mult ca, în viitor, funcția de arhitect-șef al municipiului să fie ocupată de o persoană cu studii de specialitate, în speță Facultatea de Arhitectură. Ultimul ocupant al acestui post, cu studii de specialitate, a fost arhitectul Viorel Marin. Funcția a mai fost deținută în trecut de regretatul Anton Tomin și, în prezent, de Dinel Mazilu, cu studii de inginer constructor. Mazilu ocupă funcția de aproximativ două decenii.

În cadrul aparatului Primăriei Municipiului Lugoj, se regăsesc la ora actuală trei persoane care ar fi eligibile: arh. Paul Gribincea, arh. Denisa Florea și arh. Denisa Bușagă. Primul ocupă în prezent funcția de administrator interimar la Societatea de Administrare a Patrimoniului – Lugoj și probabil se va înscrie la concursul pentru postul de manager al acestei societăți, care va avea aprobată organigrama în 31 martie.

„Paul încă nu are drept de semnătură, dar lucrează cu un cabinet de arhitectură pentru a câștiga cunoștințe și de a se prezenta la examenul care îi va da drept de semnătură. În cadrul administrației o avem pe doamna Denisa Florea, care are drept de semnătură, fiind consilier personal. Ea va deveni arhitect angajat al Primăriei. Mai avem o persoană care este arhitect și dă în prezent examen pentru dreptul de semnătură, Denisa Bușagă. Cele două doamne sunt arhitect cu facultatea absolvită și cu experiență de doi-trei ani în domeniu. Suntem foarte mulțumiți de activitatea lor de până în prezent. Deocamdată, vom organiza concurs pentru ocuparea posturilor de arhitect în cadrul propriei organigrame, a Primăriei. Este un prim pas și sper ca în viitor una din ele să promoveze ca arhitect-șef al orașului”, a precizat primarul Claudiu Buciu.

Desigur, numirea trebuie făcută în condițiile legii, după scoaterea la concurs a postului de arhitect-șef. Menționăm că ocuparea funcției respective nu are ca și condiție obligatorie absolvirea unei Facultăți de Arhitectură. Conform legii, „arhitectul-șef este funcționar public de conducere, cu studii superioare de lungă durată, de regulă, din domeniile arhitecturii, urbanismului, construcțiilor și instalațiilor aferente construcțiilor, fiind numit în conformitate cu prevederile legislației privind funcția publică și funcționarii publici”.

Conform fișei postului, printre alte atribuții, legate de planuri de urbanism etc., arhitectul-șef „urmărește păstrarea specificului local al municipiului în domeniul arhitecturii și face propuneri corespunzătoare la eliberarea avizelor și autorizațiilor de construire/desființare”.

Amintim că anul trecut, ca semnal de alarmă la degradarea arhitecturii clădirilor istorice din Lugoj, muzeograful Oliviu Gaidoș a inițiat o campanie online de demitere a arhitectului-șef Mazilu, care a strâns peste o mie de semnături.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/