În Caraș-Severin, Telefonul Copilului a sunat de aproape 1.000 de ori!

De la lansarea numărului unic 119, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare și neglijare a copilului, s-au înregistrat mai multe apeluri, mare parte dintre acestea fiind mute.

În 5 ianuarie 2022, s-a lansat la nivel național numărul unic de urgență 119. La acesta pot suna copiii aflați în situații de abuz, exploatare sau neglijare, părinții, rudele acestora sau cetățenii care au cunoștință de astfel de cazuri. Telefonul este disponibil 24 de ore din 24.

În Caraș-Severin, de la lansarea numărului unic 119 și până în prezent, Telefonul Copilului a sunat de 986 de ori. Mare parte dintre apeluri, 709 la număr, au fost mute, iar 69 – greșeală, susține Elena Amzoi, directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș-Severin.

Dintre cele 208 apeluri rămase, 31 nu au avut nicio legătură cu Telefonul Copilului, iar alte 31 de sesizări au fost îndrumate, pentru soluționare, către alte instituții. Totuși, în 69 de cazuri a fost nevoie de intervenția echipei mobile a DGASPC, care imediat după primirea apelului a și ieșit în teren. Alte 38 de apeluri primite la 119 au fost redirecționate către Serviciul de Intervenție în Regim de Urgență în Domeniul Asistenței Sociale (SIRUDAS), un apel a fost direcționat către consilierul psihologic, în timp ce în 7 cazuri apelantul a închis după reapelare. În prezent, 31 de sesizări sunt în curs de rezolvare.

Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic, sexual, emoțional, bullyingul ori neglijarea minorilor. La acestea se adaugă și alte sesizări venite din partea adulților cu privire la dispariția de la domiciliu a minorilor ori cu privire la minori aflați sub influența unor substanțe psihoactive, precum și sesizări legate de tutelă sau alte drepturi ale copiilor, după părăsirea  domiciliului a unui membru al familiei și lăsarea minorului în grija părintelui alcoolic.

De menționat și că, la nivelul DGASPC Caraș-Severin, au fost desemnați cinci angajați ca operatori call-center, care răspund la orice oră. Platforma utilizată este interconectată cu numărul de urgență 112, pentru cazurile în care viața copiilor este în pericol.

DGASPC Caraș-Severin are și o echipă mobilă de intervenție care se deplasează la cazurile speciale 24 de ore din 24. În situațiile în care copiii necesită doar suport psiho-emoțional, sunt transferați telefonic către un psiholog desemnat la nivelul DGASPC Caraș-Severin.