Deși parcurgerea materiei școlare folosind tehnologia modernă îi ține departe pe elevi de noul coronavirus, cadrele didactice nu-și mai pun mari speranțe în obținerea unor rezultate notabile cu ocazia evaluării naționale și a examenului de bacalaureat, mai ales în contextul în care o bună parte a elevilor nu beneficiază de echipamentele IT necesare care să permită studiul de acasă.
Cum tabletele promise de Ministerul Educației nu au ajuns încă la toți cei care au nevoie de astfel de echipamente, unele administrații publice locale au încercat să acopere această nevoie, sigur, în funcție de posibilitățile bugetului local. S-a întâmplat și în orașul de pe Valea Carașului, acolo unde, în vara acestui an, au fost distribuite 121 de tablete pentru școlarii din cadrul a trei unități de învățământ: Școala Gimnazială „Romul Ladea”, Liceul Teoretic „General Dragalina” și Liceul Tehnologic „Mihai Novac” – insuficiente însă pentru ca fiecare elev din urbe să poată avea acces la educație.
Despre cum tratează elevii orele de curs desfășurate în online, dar mai ales ce așteptări mai pot avea dascălii de la cei cărora încearcă să le croiască un rost în viață, Marțian Lepa, profesor de educație fizică și fost director al Școlii Gimnaziale „Romul Ladea” a explicat pentru expressdebanat.ro:
„În momentul de față, într-adevăr, mai avem elevi care nu dispun de echipamentele necesare participării la școala online. Asemeni celorlalte unități de învățământ, școala noastră a întocmit o situație cu numărul de tablete necesare. Din câte știu, elevii noștri nu au beneficiat de alte dispozitive IT în afara celor distribuite de către reprezentanții Primăriei Oravița. Legat de modul în care se desfășoară orele de curs, aș vrea totuși să mă rezum la cele educație fizică, dar înțeleg de la colegii mei că lucrurile nu sunt mai roz la alte materii. E foarte greu să lucrezi cu 24-25 de elevi în online. Aici vorbim doar de o clasă. Nu toată lumea e prezentă, nu toți elevii sunt atenți. Încerc fie să le arăt câteva exerciții și apoi le trimit pe acea platformă, fie le trimit elevilor fel și fel de filmulețe cu exerciții fizice. Dar, repet, nu-i putem monitoriza cum ar trebui, iar, atunci când nu avem control asupra lor, vă dați seama cât de bine e. Nu avem ce face momentan. Asta e situația. Sperăm că nu vom pierde anul școlar. Referitor la ce așteptări mai putem avea de la elevi, după Evaluarea Națională și Bacalaureat, cred că o să ne trezim cu rezultate mult sub nivelul așteptărilor. E destul de greu să-i faci pe copii să înțeleagă parcurgând materia în varianta tradițională, darămite în online. Deocamdată, mergem înainte și vom vedea ce va fi”.
Sursa foto principal: observatornews.ro.