Hărțuirea la școală: aspectul fizic și hainele, printre primele motive

copil hartuit la scoala

Copiii sunt hărțuiți la școală în primul rând pentru cum arată și modul în care se îmbracă, spun părinții și profesorii, potrivit președintelui Consiliului Național al Discriminării, Csaba Asztalos. Ministerul Educației trebuie să intervină. 

Discriminarea, spune președintele CNCD, este prezentă în școli sub forma hărțuirii, arată datele culese de instituție la nivel național. „Primul motiv este aspectul fizic și al doilea motiv cel mai des întâlnit este cum se îmbracă elevul, adică ce posibilități are, cât de branduit se îmbracă sau nu. Și aceste motive stau la baza faptelor de hărțuire în majoritatea cazurilor. (…) Cred că este extrem de important să învețe regulile după care se desfășoară actul educațional atât elevii, cât și profesorii, cât și părinții și pentru asta este nevoie de pregătire la începutul fiecărui an școlar, pentru că până la urmă respectul demnității umane este despre cei șapte ani de acasă. Nu este un lucru foarte complex.”, a declarat Csaba Asztalos, potrivit edupedu.ro.

Anul trecut, la CNCD au fost depuse 945 de petiții pe tema educației, dintre care 91 de plângeri au vizat diferite forme de discriminare.

„Statul ar avea obligația, și aici mă refer la Guvern, la Ministerul Educației, să măsoare acest lucru (n.r, bullyingul), să colecteze date cu privire la hărțuirea în școli, cu privire la discriminarea în școli și, din păcate, nu avem astfel de sondaje de opinie și nici o colectare de date pe plângeri. Este destul de deficitar. Dar practic ar fi ca statul la doi ani, la trei ani, dacă nu în fiecare an, să măsoare sociologic sistemul de educație, problemele cu care se confruntă elevii, părinții, profesorii și în cadrul unor astfel de studii sociologice să măsoare și percepții și atitudini.”, a mai spus Asztalos potrivit sursei citate.

„Fără date nu ai progres”, a mai atras atenția șeful CNCD, nu pot fi fundamentate politicile publice: „(…) Fără a avea aceste date nu putem să vedem care este stadiul nostru de dezvoltare și aceste date ne sunt și utile, pentru că s-ar putea anumite măsuri pe care le-am adoptat să aibă efecte pozitive și atunci să avem un corespondent în în aceste măsurători. Deci, eu personal, cred că Guvernul ar trebui periodic să emită un un raport cu privire la situația din educație, pe anumite date statistice ș.a.m.d.”.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/