Guvernul a aprobat acordul pentru conexiunea dintre autostrăzile Timișoara–Moravița și Belgrad – Vatin

autostrada belgrad

Guvernul a aprobat, miercuri, acordul care stabilește detaliile pentru conexiunea între autostrada Timișoara–Moravița și autostrada Belgrad – Vatin.

Odată construită autostrada Timișoara – Belgrad, A9,     trebuie deschis și un punct de trecere a frontierei Moravița – Vatin.

Între timp, se lucrează la studiul de fezabilitate pentru construirea șoselei rapide de pe teritoriul județului Timiș. Termenul a fost prelungit până la începutul anului 2023.

„Legătura Timișoara – Moravița conectează partea de vest a țării cu Belgrad și regiunea centrală din Republica Serbia și, mai departe, cu sudul Europei (Croația, Slovenia, nordul Italiei, sudul Franței), prin Autostrada E70. Segmentul rutier Timișoara – Moravița face parte din rețeaua TEN-T centrală de pe teritoriul României și, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT), aprobat prin HG nr. 666/2016, urmează să se conecteze la coridorul IV PanEuropean prin legătura acestuia cu Autostrada Transcarpatica A1 (Nadlac-Timișoara-București-Constanța). În acest context și având în vedere faptul că, pentru asigurarea unui trafic fluent și a unei continuități în punctele de trecere a frontierei, este necesar ca la interconectarea tronsonului autostrăzii Timișoara- Moravița, de pe teritoriul României, cu tronsonul autostrăzii Belgrad – Vatin (RS), de pe teritoriul Republicii Serbia, să fie corelate atât tipul de platformă, cât și punctele de intersecție cu linia de frontieră ale legăturilor de infrastructură rutieră, se impune încheierea unui acord interguvernamental”, aflăm din hotărârea de Guvern.

În baza acordului, se va înființa un grup de lucru la nivel de experți, care se va reuni alternativ, pe teritoriile celor două țări. Din el vor face parte specialiști în domeniul proiectării, construirii, întreținerii și managementului de drumuri și poduri.

Acordul convenit cu Republica Serbia a fost semnat de domnul ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și ministrul sârb al Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii Tomislav Momirovic, la Timișoara, în 23 iunie 2022.

„Odată cu semnarea acestui memorandum trecem la profil de autostradă Timișoara – Moravița (n.r. inițial a fost proiectat un drum expres). În 2016 a mai fost o tentativă de a se semna un astfel de memorandum, din păcate, partea română nu a considerat o prioritate acest proiect. L-am reluat și în acest moment ne aflăm în elaborarea studiului de fezabilitate. Undeva în toamna acestui an vom termina studiul de fezabilitate. Primăvara anului viitor va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție, ceea ce înseamnă că, după evaluarea ofertelor, sper eu, în vară, să înceapă să se lucreze. Avem finanțare, acest proiect face parte din Masterplanul de Transport al României. Lipsea acest memorandum, astfel încât să avem autostradă, și nu drum expres”, a explicat atunci Sorin Grindeanu.

„Încă din 2016 există marea noastră dorință ca acest acord să fie semnat ca să facem această legătură între Belgrad – Pancevo – Vârșeț – Timișoara. În Guvernul Serbiei și din partea mea aveți tot sprijinul ca acest proiect să fie dus la finalizare cât mai repede. Sper că ne vom întâlni cât mai repede la începerea lucrărilor la acest drum”, a spus, la Timișoara, ministrul sârb al Transporturilor.

Studiul de fezabilitate pentru construirea autostrăzii pe teritoriul României din Timișoara până în Vama Moravița este încă în lucru. De asemenea, se fac și studiile geotehnice pe teren. SF-ul a costat 10,7 milioane de lei, din care 7,7 milioane de lei vin din Fondul de Coeziune. Autostrada Timișoara – Moravița ar urma să aibă 73 de kilometri.

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/