Grindeanu, verde pentru Popa: a semnat pentru modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara

grindeanu sorin la Resita

Proiectul de reabilitare/modernizare a căii ferate Reșița Nord-Reșița Sud și Timișoara-Voiteni-Reșița, conexiune cu Serbia prin Stamora Moravița primește aprobarea ministrului Transporturilor.

Un pas mai aproape de realizarea celui mai important proiect de infrastructură regional, după ce ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a aprobat implementarea a patru proiecte de reabilitare/modernizare căi ferate. Două dintre acestea se referă la Reșița Nord-Reșița Sud și Timișoara-Voiteni-Reșița, conexiune cu Serbia prin Stamora Moravița.

Liderul acestui proiect este Primăria Reșița, iar parteneri sunt Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Județean Timiș și Primăria Timișoara.

Mulțumesc domnului ministru Sorin Grindeanu pentru operativitate și sprijin. Aceleași mulțumiri pentru colectivul de la CFR Infrastructură, colegilor mei din Primăria Reșița și partenerilor noștri de la Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Județean Timiș și Primăria Timișoara. Nu în ultimul rând, multe mulțumiri celor de la Metroul SA, firma care a lucrat la proiectul tehnic pentru această megainvestiție. S-au mișcat extraordinar de bine! Ne îndreptăm cu pași mari spre demararea lucrărilor”, este mesajul transmis de primarul Reșiței, Ioan Popa, după ce proiectul a fost semnat de Sorin Grindeanu.

Reamintim că studiul de fezabilitate pentru acest proiect a fost aprobat în primăvară de Regionala Timișoara a Companie Naționale de Căi Ferate. Potrivit documentației, tronsonul Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră cu Serbia, în lungime de 118 kilometri, va fi reabilitat, atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă. În urma reabilitării sale, viteza maximă de circulație ar urma să crească la 120 km/h pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare.

Primăria Reșița urmează să scoată la licitație execuția pentru tronsonul Voiteni – Berzovia – Bocșa – Reșița, investiția urmând a se realiza cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență. De celălalt tronson, Timișoara – Voiteni – Stamora Moravița, conexiune cu Serbia se va ocupa CFR Infrastructură.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/