Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat, vineri, șantierul viitoarei legături dintre Timișoara și autostrada A1. Oficialul este optimist că lucrările vor fi gata anul viitor. Calculele arată însă că termenul nu poate fi respectat.
Potrivit lui Grindeanu, stadiul de pe șantier a ajuns la 15% și constructorul dă asigurări că anul viitor șoferii vor putea ajunge mai rapid din orașul de pe Bega pe autostrada spre Ungaria.
„Au un pogres fizic de aproximativ 15%. Pot să spun că în ultima perioadă, există mobilizare pe acest șantier. Constructorul s-a angajat ca ritul de progres lunar să fie de 7%, ceea ce e un ritm bun având în vedere problemele pe care le-a avut. Mă refer la descărcări argheologice, toate lucrurile pe care trebuie să le depășească înainte de a intra în faza de execuție. În acest moment traseul este liber, nu îi mai oprește nimic. Din raportul pe care mi-l dă săptămânal DRDP, aici lucrurile au intrat în făgașul normal, astfel încât anul viitor să putem avea această lucrare”, a declarant Sorin Grindeanu.
Însă calculele nu ies. Acum progresul este de 15% și lunar se atinge 7%. Dar termenul contractual este martie 2023, ceea ce îi mai lasă constructorului 7 luni. Așa că, dacă ritmul de muncă nu crește semnificativ, în primăvara anului viitor, stadiul lucrărilor va fi de 65%. Totuși, Grindeanu este optimist.
„Nu e o lucrare grea. Este o lucrare care, în schimb, necesită un ritm susținut. Nu sunt multe lucrări de artă, să traversăm munții, să avem poduri, podețe foarte multe. De aceea, dacă se va menține ritmul din ultimele săptămâni pe această lucrare, există această doză de optimism”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Viitoarea descărcare de pe DN69, care va avea 10 kilometri, va reduce timpul de ajungere pe autostradă cu apoximativ opt minute. Investiția de aici se ridică la 260 de milioane de lei.
În luna iunie, firma care ridică drumul spre autostradă a primit un certificat negativ din partea specialiștilor din Ministerul Transporturilor pentru slaba mobilizare de pe șantier. Cu trei certificate negative la active, antreprenorul poate să nu mai aibă acces la licitații publice pentru obiective ale statului.