Grindeanu: „CFR poate să treacă cu trenurile și cu pasaj, și fără”

cale ferata timisoara est

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acuză din nou Primăria Timișoara că ține blocat proiectul de modernizare a căii ferate care străbate orașul.

Aflat la Timișoara, oficialul de la Transporturi a spus că nici acum nu a fost emisă autorizația de construire pentru începerea lucrărilor de reabilitare a tronsonului Timișoara Est – Timișoara Nord.

Potrivit lui Sorin Grindeanu, administrația Fritz ar fi eliberat o autorizație de construire pentru un bloc chiar în zona unde ar trebui făcut un pasaj CF, pe strada Baader. Tocmai fiindcă un pasaj lipsea din proiectul inițial, autoritățile timișorene s-au opus obiectivului.

„Săptămâna trecută am fost anunțați că încă nu se poate emite autorizația de construire pentru că la pasajul de la Baader dânșii de la Primăria Timișoara au uitat că în 2021 au dat o autorizație de construire pentru un bloc care e taman acolo, unde ar trrebui să facem noi sensul giratoriu. Cei de la CFR pot să facă simplu această lucrare – nu mai fac niciun pasaj. Aceste pasaje nu sunt pentru CFR, sunt pentru Timișoara, pentru oraș! Acești bani nu sunt pentru domnii de la CFR, care pot să treacă cu trenul și cu pasaj, și fără pasaj”, a declarat Sorin Grindeanu.

La ultima întâlnire, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău a cerut unele modificări ale proiectului pentru a emite autorizația de construire.

„Pe Gheorghe Adam, inelul IV, se îngustează la o bandă pe sens, pe o bucată de niște zeci de metri. Am fi avut o gâtuire. Nu putem să acceptăm o astfel de soluție. Ministrul Grindeanu a fost de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.

Iată că, deși Ministerul Transporturilor și CFR ar accepta modificarea proeictului, apar noi și noi piedici în modernizarea căii ferate ce străbate Timișoara.

Lotul pe Timișoara face parte din proiectul de 162 de kilometri de cale ferată Caransebeș – Arad, care este împărțit în 4 sectoare. Valoarea lucrărilor ce vor permite trenurilor să circule cu 160 km/h depășește 8 miliarde de lei, bani din PNRR.

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/