Lucrările de modernizare a liniei ferate Timișoara – Reșița nu se mai opresc în gara Reșița Nord, ci ajung până în zona centrală, în gara Reșița Sud!
Dezvăluirea a fost făcută de primarul Nelu Popa, care are o colaborare excelentă cu ministrul Transporturilor, cărășeanul Sorin Grindeanu.
Proiectul pentru care a insistat atât de mult edilul-șef al Reșiței, în parteneriat cu Primăria Timișoara și consiliile județene din Caraș-Severin și Timiș, a fost împărțit în două. Unul vizează modernizarea liniei ferate Timișoara – Voiteg, cu realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Traian Vuia, și ramificația către granița cu Serbia, iar cealaltă parte înseamnă modernizarea infrastructurii feroviare de la Voiteni la Reșița.
„S-a dat un ordin al ministrului Transporturilor prin care s-au aprobat patru proiecte în toată țara. Un proiect este realizarea unei infrastructuri de cale ferată metropolitană București – Ilfov, unul este legat de metropolitana cale ferată Oradea și două proiecte fac referire exact la proiectul Reșița -Bocșa – Voiteni – Timișoara, conexiune cu Stamora Moravița. Un alt proiect, despre care nici nu am făcut vorbire până acum, este modernizarea căii ferate Reșița Nord – Reșița Sud. Toate aceste proiecte au fost aprobate de ministrul Grindeanu. Suntem pe ultima sută, așteptăm să primim documentația de la Metroul SA și să declanșăm licitația de execuție.”, a declarat primarul Popa.
Proiectul care vizează tronsonul Voiteni – Berzovia – Bocșa – Reșița va fi gestionat de către Primăria Reșița, primul fiind pasat către CFR. Tot CFR se va ocupa și de cei câțiva kilometri dintre cele două gări ale Reșiței. „Cu regionala CFR Timișoara avem o colaborare destul de bună, e acolo domnul Istrati, cu care suntem într-o relație bună.”, a adăugat Nelu Popa.