Ghetuțe, haine, rechizite și dulciuri pentru sute de copii și tineri nevoiași din Caraș-Severin

Ghetutele lui Mos Nicolae 2020. 1

Religia are ca fundament universal iubirea, iar în centrul ei se află omul. Toate aceste principii sunt vorbe fără valoare dacă nu își găsesc aplicabilitatea. De acest lucru au ținut cont tinerii din cadrul mai multor filiale ATOR Banatul de Munte care, în colaborare cu centrele de tineret din Episcopia Caransebeșului, au reușit să readucă magia sărbătorilor de iarnă în sufletele a sute de copii și tineri nevoiași prin intermediul campaniei „Ghetuțele lui Moș Nicolae”.

În ciuda vremurilor atipice, oamenii de bine nu au uitat că, pentru credincioși, adevărata bucurie constă în a dăruit celor care au mai multă nevoie în această perioadă. Pe lângă valoarea, uneori insignifiantă, a cadourilor, felul în care acestea sunt împărțite reprezintă o chintesență de empatie, bucurie și speranță. Toate acestea au reprezentat premisele unei campanii umanitare de succes care, și în acest an, și-a atins scopul, sute de beneficiari (copii și tineri din Banatul de Munte) bucurându-se astfel de cadourile oferite.

Proiectul umanitar, desfăşurat în perioada 14 noiembrie-14 decembrie, a avut două direcții importante și anume:

– o campanie de strângere de fonduri, prin strângerea de donații directe la voluntari, donații online în contul campaniei, precum și colecte organizate în biserici;

– achiziționarea și distribuirea de încălțăminte de iarnă (ghetuțe) noi, îmbrăcăminte specifică anotimpului (geci, ciorapi, căciuli, ș.a.m.d.), rechizite, tablete pentru școala online, dulciuri și alimente de bază.

Referitor la rezultatele obţinute în acest an, acestea au reuşit să depăşească aşteptările, spun organizatorii, tolba moşului cu daruri fiind extrem de generoasă. Ca atare, iată surprizele împărţite beneficiarilor care poate nu s-ar fi aşteptat la ceva mai mult din partea lui Moş Nicolae, în afară de sănătate şi cele necesare de a pune pe masă:

–  954 de copii au primit ghetuțe noi, dintre care 455 de perechi au fost oferite de voluntarii ATOR Banatul de Munte și din centrele de tineret, iar alte 499 –  de preoții din parohiile eparhiei;

– 1.097 de copii au beneficiat de sprijin care a constat în: peste 950 de pachete cu îmbrăcăminte, dulciuri și alimente; ghetuțe de iarnă noi pentru 954 copii; 11 tablete pentru școala online și 89 de pachete cu rechizite.

Valoarea în bani a campaniei a fost de 121.877 lei, din care 67.075 lei au fost strânși la nivelul ATOR Banatul de Munte și al centrelor de tineret, în timp ce suma de 54.802 lei a fost strânsă în urma colectelor organizate în parohii.

La campanie au participat: trei filiale ale ATOR Banatul de Munte (Reșița, Oravița și Valea Bistrei), 15 centre de tineret din toate zonele județului și 98 de parohii de pe întreg cuprinsul Eparhiei Caransebeșului. De asemenea, s-au implicat, în calitate de parteneri, mai multe instituții (unități de învățământ, asociații non-profit) din mai multe zone ale județului.

Organizatorii aduc mulțumiri tuturor celor care au susținut campania prin donații în bani și sponsorizări, tuturor voluntarilor și preoților coordonatori, precum și tuturor celor care au promovat acest demers prin care aproximativ o mie de copii din Caraș-Severin au primit o rază de speranță în aceste vremuri confuze și dificile pe care le traversăm.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/