Mai puțină hârțogăraie în Primăria Timișoara. Instituția anunță că 5.000 de bibliorafturi cu documente vor fi mutate într-o arhivă electronică.
Arhiva Primăriei Timișoara trece în format electronic, în viitorul apropiat. Instituția informează că a semnat contractul pentru achiziționarea serviciilor de retrodigitalizare a arhivei. Asta înseamnă că Primăria Timișoara începe să-și treacă documentele într-o arhivă electronică. Acest lucru este posibil în cadrul unui proiect finanțat cu bani europeni.
„Aceste servicii presupun retrodigitalizarea (scanarea si indexarea) documentelor existente, realizarea de copii identice și preluarea lor într-o arhivă electronică. Contractul include, de asemenea, licențele de software necesare și formarea personalului din administrația locală. În total, 5.000 de unități arhivistice(bibliorafturi) vor fi retrodigitalizate. Arhivarea electronică va ușura accesul la documente, va crește transparența instituțională și va reduce costul de stocare, copiere și consultare a documentelor, prevenind de asemenea degradarea fizică a datelor de interes public”, a transmis Primăria Timișoara.
Executantul serviciilor este Iron Mountain SRL, iar valoarea contractului se ridică la aproape 600.000 lei, fără TVA, durata fiind de șase luni.
Contractul face parte dintr-un proiect mai mare de digitalizare a Primăriei Timișoara, în valoare de patru milioane de lei, primul din fonduri europene nerambursabile obținut pentru acest domeniu.
„Rezultatele întregului proiect includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic)”, a detaliat instituția.