La mijlocul festivalului de teatru independent s-au jucat o comedie, gata să ridice sala în picioare, și o piesă tabu, gata să ridice controverse.
Mult așteptata piesă „Căsătoria”, ce a deschis cea de-a treia zi a festivalului Gong Fest, a fost pe gustul publicului reșițean care a umplut până la refuz sala Casei de Cultură. O comedie adevărată, care a provocat râsul nestăpânit al publicului peste replicile actorilor, un subiect care a arătat disperarea și frica față de o legătură atât de strânsă și poate definitivă cum este căsătoria. Simpaticele personaje au contribuit considerabil la umorul piesei.
„Mie îmi plac întotdeauna festivalurile, îmi plac deplasările în general, mai ales cu această trupă care este minunată și ne-am simțit foarte bine. A fost un public foarte receptiv și ne-am bucurat, te face să te simți în al nouălea cer. Despre personajul meu sunt foarte multe de spus, este personajul preferat din câte am jucat și este cel care m-a consumat cel mai mult. Îl iubesc pentru că este al meu”, a declarat Georgiana Ghergu, de la Teatrul Național Târgu Mureș, cea care a interpretat mireasa în piesă. Viitorul mire din poveste, cel care a câștigat lupta între cei patru pretendenți la mâna domnișoarei, a fost interpretat de actorul Mihai Crăciun. „Am avut parte de un public atent, un public receptiv, un public pentru care s-a meritat să venim aici cu această piesă, pe care se pare că l-am câștigat. La personajul meu îmi place naivitatea lui și faptul că e puțin sfios în a-și asuma cu totul această sarcină”, explică Mihai Crăciun.
[slickr-flickr search=”sets” set=”72157633452407447″]
Iubită și detestată deopotrivă, în funcție de gusturile omului, piesa „Întoarcerea de acasă cu Iulia Popescu”, jucată la Beer House, a avut aparent un singur personaj, când de fapt toate persoanele din public au devenit personaje secundare sau chiar episodice, au jucat și au fost invitate să intervină în monolog, să spargă monotonia și să schimbe de fiecare dată scenariul. Deși cu o poveste scrisă pe acte, din spatele scenei, spectacolul a fost construit pe loc, prin intervenții directe, solicitate de personajul principal. O piesă care pare să se plieze perfect pe teatrul neconvențional, încă un spectacol interactiv. „Publicul reșițean e foarte prompt și face în așa fel încât și spectacolul să fie unul viu. Au fost calmi și receptivi și m-au ajutat foarte mult, tocmai de aceea s-a și lungit puțin piesa cu câteva minute”, a explicat actrița Iulia Popescu, de la Teatrul „Tabu”, din București.