Primăria Municipiului Lugoj a anunțat deschiderea procedurii de transparență decizională în legătură cu proiectul de desființare a galeriei de artă, aflată în subordinea Consiliului Local.
În proiect se specifică, printre altele, că „susținerea unei structuri cu activitate permanentă în locația de pe strada Al. Mocioni nr. 3 nu mai este justificată. Spațiul rămas liber își va păstra caracterul expozițional, artiștii plastici lugojeni având în continuare posibilitatea de a-și face cunoscute lucrările într-o locație dedicată artei vizuale, administrarea bunului imobil urmând a fi transmisă Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă”.
Primarul Blidariu: Reorganizare, nu desființare
În legătură cu acest subiect, primarul Bogdan Ștefan Blidariu a spus: „Precizez din start că galeria de artă își va păstra în continuare caracterul expozițional, artiștii plastici lugojeni având și de acum înainte posibilitatea de a-și face cunoscute lucrările într-o locație special amenajată, așa cum este galeria de artă. Proiectul privind desființarea galeriei de artă, galerie aflată în subordinea Consiliului local al municipiului Lugoj, se referă la partea strict administrativă, respectiv la cine plătește utilitățile la respectiva locație, la cine răspunde de patrimoniul de acolo. Am înaintat propunerea ca această parte administrativă să fie preluată fie de Muzeul de Istorie, Etnografie și Artă, fie de Casa de Cultură Traian Grozăvescu. În rest, așa cum am mai spus, nu se va schimba sub nicio formă caracterul pe care îl are galeria de artă. Este vorba despre spațiul expozițional din centru. Menționez că noi am ajutat permanent artiștii plastici profesioniști ai Lugojului și aici o să fac referire la spațiile de pe strada Anișoara Odeanu nr. 12 bis, unde acești artiști au patru ateliere de creație, puse la dispoziție de către municipiul Lugoj pentru desfășurarea activităților de creație specifice. În proiectul care este în dezbatere, înclinăm spre atribuirea către muzeu, dar studiem și varianta atribuirii către casa de cultură”.
Solicitările pentru dezbatere publică se depun până la 28 ianuarie
Edilul-șef adaugă că, așa cum era organizată, „galeria de artă avea un număr de trei posturi vacante, deci nu mai există nicio persoană care să fie angajată la galeria de artă. După cum se știe, există Legea 296 de la sfârșitul anului trecut, ale cărei rigori trebuie respectate. Este legea asigurării acelor măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României. În acest context, reorganizăm cele trei posturi vacante. Nu se întâmplă nimic, nu se desființează galeria de artă. Este vorba despre o reorganizare și nu despre o desființare. Deși din punct de vedere tehnic proiectul se numește desființarea galeriei, în realitate va fi o reorganizare, aceasta intrând în administrarea muzeului sau a casei de cultură”.
Pentru cei interesați există posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, cu condiția ca acest lucru să fie cerut în scris de o organizație legal constituită, de o autoritate sau altă instituție publică, până la data de 28 ianuarie 2024.