Planul de restructurare pentru Societatea de Transport Public Timișoara a fost aprobat de ANAF. „În următorii ani, urmează o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv”, a afirmat primarul Dominic Fritz.
Societatea de Transport Public Timișoara se pregătește pentru o serie de transformări. Asta după ce planul de restructurare operațională și financiară cerut de Primăria Timișoara pentru STPT a fost aprobat de ANAF. Primarul Dominic Fritz susține că, în acest mod, STPT are o șansă istorică de a se pune pe picioare.
„STPT a primit o șansă istorică de a pune sistemul de transport public local pe baze sănătoase și corecte. Acest lucru nu se putea face fără sprijinul Primăriei Timișoara care a plătit 52 de milioane de lei din datoriile istorice ale companiei. Compania de transport public era sugrumată de datorii istorice de aproape 130 de milioane de lei. În următorii ani, urmează o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv și utilizat de majoritatea timișorenilor și compania să își restabilească credibilitatea în fața partenerilor. STPT trebuie să își asume acest proces de reformă care va fi lung și dificil, dar care este absolut obligatoriu. Transportul public local trebuie să devină principala opțiune de călătorie a timișorenilor. Urmează angajarea de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public, dar și digitalizarea companiei pentru a stopa furturile de combustibil sau pentru a ne asigura că toți cei care urcă într-un mijloc de transport public plătesc călătoria”, a afirmat edilul-șef.
Potrivit Primăriei Timișoara, restructurarea vine și cu un set de măsuri ferme, care obligă STPT să se modernizeze și să-și respecte obligațiile fiscale. Printre cele mai importante măsuri se numără: monitorizarea consumului de combustibil pentru vehicule precum și monitorizarea vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile; implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a crește încasările directe, dar și pentru a monitoriza încasările; angajarea a 150 de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public și a spori atractivitatea transportului public și numărul călătorilor; eliminarea a 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și a 20 de posturi prin comasarea departamentelor funcționale.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de șapte ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de trei ani.