În doi ani de administrație Fritz, la Societatea de Transport Public a Timișoarei au explodat cheltuielile. Concluzia îi aparține consilierului județean Raul Olajos care a analizat indicatorii companiei din subordinea Primăriei Timișoara.
Potrivit analizei consilierului județean, la STPT cifra de afaceri a crescut din 2012 până în 2020 de la 65 milioane lei la 101 milioane lei, iar din 2020 până în 2022 a ajuns la 142 milioane lei. În ceea ce privește cheltuielile totale, acestea au crescut cu aproape 40% în actuala administrație.
„Cheltuielile totale (…) au crescut cu 37% în timpul lui Dominic Fritz și cu 41,8% în timpul lui Nicolae Robu. Este clar că în doi ani de administrație Fritz au explodat cheltuielile, care au fost mult mai constante în cei opt ani de administrație Robu. Datorii: au crescut din 2012 până în 2020 de la 67 milioane lei la 77 milioane lei. Din 2020 până în 2022 la 167 milioane lei. Însemnând că acestea au crescut cu 216% în timpul lui Dominic Fritz și cu 15% în timpul lui Nicolae Robu. Creanțele au scăzut din 2012 până în 2020 de la 51 milioane lei la 36 milioane lei. Și au crescut din 2020 până în 2022 la 81 milioane lei. Adică sub administrația Dominic Fritz au crescut cu 225% și au scăzut cu 30% sub administrația Nicolae Robu.”, se arată în analiza întocmită de Raul Olajos.
Profitul companiei, continuă consilierul județean, a oscilat din 2012 până în 2020, cu excepția anului 2016, de la 2,3 milioane la 6,7 milioane în 2019 și la aproape zero în 2020. „Din 2020 până în 2022, STPT a intrat pe pierdere de 10 milioane lei. Adică sub administrația Dominic Fritz, aceasta nu s-a auto susținut, ca să fiu elegant. Acești indicatori sunt clari pentru toată lumea. (…) Pe lângă acestea, numărul mediu de salariați a depășit 1000, doar în perioada administrată de Dominic Fritz.”, a mai spus fostul consilier județean USR.
„Fritz și Lațcău nu au experiența profesională suficientă pentru a conduce. Degeaba angajezi din privat, dacă nu poți selecta profesioniști. (…) Pentru a alege profesioniștii de lângă tine trebuie să stăpânești criteriile de selecție în mod concret, nu din broșuri sau prezentări teoretice. Pentru asta avem nevoie ca cei care ne conduc să aibă experiență în economia reală, nu în PowerPoint-uri.”, a concluzionat Raul Olajos.