Dominic Fritz a declarat că a citit niște comentarii „șocante” legate de faptul că vinovații de producerea accidentelor rutiere grave sunt considerați a fi pietonii și bicicliștii, iar cauza principală nu ar fi viteza. Primarul Timișoarei a anunțat că s-a început implementarea mai multor măsuri pentru siguranța în trafic.
Primarul Timișoarei anunță că anul trecut numărul accidentelor rutiere grave s-a înjumătățit comparativ cu 2020, în orașul de pe Bega. De asemenea, și numărul oamenilor care au fost răniți grav a scăzut de la 35, în 2020, la 14 în 2021. Totuși, Dominic Fritz s-a arătat revoltat de anumite comentarii pe care le-a citit cu privire la cauza producerii celor mai multe accidente rutiere.
„Cifrele sunt în scădere, dar se întâmplă în continuare tragedii evitabile. Am citit niște comentarii, șocante, care stabileau pietonii și bicicliștii ca principală cauză a accidentelor rutiere grave. Nu viteza mașinilor! În cazul pietonilor și al bicicliștilor clipa de neatenție poate însemna traume fizice pentru restul vieții sau chiar moartea. Un preț prea mare. De aceea, intensificăm măsurile pe care am început să le implementăm anul trecut și introducem altele noi, pentru ca fiecare să se simtă în siguranță pe drumurile orașului, fie că suntem pietoni, bicicliști, persoane cu mobilitate redusă sau șoferi. Strada este a tuturor”, a declarat Dominic Fritz.
Concret, edilul-șef spune că încă de anul trecut au fost introduse mai multe măsuri, printre care reducerea vitezei la maxim 50km/h în oraș, construirea de treceri de pietoni supraînălțate în zonele critice, precum în apropierea școlilor, interzicerea parcării pe o distanță de până la 20 metri în zona mai multor treceri de pietoni pentru a crește vizibilitatea celor care traversează și amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă.
„Anul acesta, vom completa aceste măsuri. Am crescut sumele pentru a putea interveni pe cât mai multe străzi. Investim și în creșterea vizibilității pe timpul nopții în apropierea școlilor, spitalelor și a trecerilor nesemaforizate de pe artere principale. Luăm măsuri de accesibilizare a traseelor pietonale prin montarea de covoare tactilo-vizuale, îmbunătățirea funcționării dispozitivelor acustice la semafoare și amenajarea de treceri de pietoni cu bordura la nivelul carosabilului”, a detaliat Dominic Fritz.