Primăria Timișoara a obținut o finanțare europeană de patru milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni. Astfel, va fi realizat un portal unic de interacțiune cu primăria, iar 5.000 de bibliorafturi vor fi scanate. „Este un decalaj între realitatea noastră privată, unde suntem pe Netflix, avem aplicații pentru orice, și realitatea cruntă a epocii analogului în administrație”, consideră primarul Fritz.
Primăria Timișoara a reușit să acceseze primul proiect european în vederea digitalizării instituției. Valoarea acestuia este de patru milioane de lei, bani cu care va fi realizat un portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația. De asemenea, o parte din arhivele instituției vor fi scanate, pentru ca documentele să fie mai ușor de găsit.
”Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.
În prezent, Primăria Timișoara interacționează cu cetățenii atât fizic cât și prin intermediul unor platforme online, însă navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie.
„Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de exemplu, lucrări planificate în zonă, restricții de trafic)”, a informat Primăria Timișoara.
Totodată, în cadrul acestui proiect, Primăria Timișoara va beneficia de scanarea și digitalizarea a 5.000 de bibliorafturi. Astfel, textele documentelor incluse în arhivă vor putea fi ușor de vizualizat și de căutat conținutul lor. Proiectul va fi finalizat cel târziu până la sfârșitul anului viitor.
„Eu sunt foarte conștient că încă nu suntem unde trebuie să fim. Eu cred că o mare parte din frustrarea cetățenilor atunci când interacționează cu administrația este tocmai decalajul între realitatea noastră privată, unde suntem pe Netflix, avem aplicații pentru orice, suntem digitalizați 100%, și realitatea cruntă a epocii analogului în administrație. Acest decalaj creează foarte multe frustrare și noi avem această ambiție mare să închidem acest decalaj între administrația publică și viața privată a cetățenilor”, a afirmat Dominic Fritz.
Edilul-șef spune că acest proiect este doar un prim pas în ceea ce privește digitalizarea, urmând a fi accesate, în viitor, zeci de milioane de euro de la Uniunea Europeană.