FOTO. Târgul de toamnă stabilește brandul culinar al Oraviței!

casinoherculane by sungarden alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

A patra ediție a manifestării a ajutat autoritățile locale să identifice mai multe produse culinare autohtone, care să fie promovate la rang de brand pentru Oravița.

Acțiunea, care s-a întins pe parcursul a trei zile, se încheie astăzi, cu un rezultat care va fi promovat de primărie la târgurile naționale și internaționale de turism. Pe lângă cei aproape 30 de producători care și-au expus marfa și le-au oferit oamenilor produse din toate zonele județului la prețuri bune, administrația locală a lansat o competiție în care a implicat toate instituțiile de învățământ din oraș.

[slickr-flickr search=”sets” set=”72157657670131224″]

„Am organizat o expoziție culinară în scopul de a găsi un fel de mâncare reprezentativ pentru Oravița pe care să îl transformăm în brand. Asta e o noutate! Face parte dintr-un program de promovare a orașului, prin care noi încercăm să găsim ceva reprezentativ. Practic, este pentru prima dată când încercăm să găsim ceva special care să scoată orașul în evidență și în acest sens ne-am adresat celor mai inventivi locuitori, elevii. Producătorii au fost și ei răsplătiți cu diplome și medalii. Adresăm mulțumiri speciale Camerei Agricole, domnului Pavel Nefir, pentru că ne-a ajutat să organizăm acțiunea, a declarat Ramon Stângu, șeful Birou Strategii, management de proiecte și relații internaționale din cadrul Primăriei Oravița.

În urma competiției au fost selectate trei produse cu potențial de brand. Acestea sunt plăcinta cu brânză sau colacul de la Oravița, un desert preparat de elevii Liceului Tehnologic „Mihai Novac”, pomana porcului de la Oravița, selectată de pe standul Centrului de Tineret al Bisericii Adormirea Maicii Domnului, și mălaiul de Oravița, produs care a remarcat Liceul Teoretic „General Dragalina”.

[slickr-flickr search=”sets” set=”72157659979182112″]

În perioada următoare se vor identifica persoanele care au elaborat rețeta pentru cele trei produse, iar primăria va decide care va fi preparatul ce va reprezenta orașul ca brad. Totuși, pentru că alegerea este extrem de dificilă, este posibil ca toate cele trei să fie promovate în viitor.

Produse bio de excepție

promovare banner maxagro Muzeul TM

Pentru că în comerț se vorbește cu o consecvență ieșită din comun despre produsele bio făcute în bătaie de joc, la Oravița producătorii au demonstrat că cele preparate în gospodăria proprie nu pot fi contestate. Am invitat, prin Camera Agricolă, 25-26 de producători din toate zonele județului care promovează produsele bio, fabricate în gospodărie proprie. De la țuica de prună de la Luncavița și Fîrliug și până la brânza de oaie, cârnații de porc din zona Caransebeș sau fructe, cumpărătorilor nu le-a lipsit nimic, a precizat Gheorghe Loga, reprezentantul Camerei Agricole din Oravița.

Printre cei care și-au expus marfa în a patra ediție a Târgului de Toamnă de Oravița a fost și Daniel Popa, un apicultor din zonă, care a avut mare priză la public cu diversele tipuri de miere pe care le prepară. „Locația este mult mai bine aleasă față de anii precedent, pentru că zona este mult mai populată, iar acest lucru s-a văzut la vânzări, care au mers destul de bine. Produc diferite sortimente de miere, dar și alte produse, precum polen sau propolis, combinate cu diverse ingrediente. De la DSVSA am obținut toate certificatele solicitate, astfel că cei care doresc să îmi cumpere produsele o pot face cu încredere“, a declarat producătorul pentru reporterii Express de Banat.

[slickr-flickr search=”sets” set=”72157657680285093″]

Fiecare seară a târgului s-a încheiat cu spectacole de muzică populară. În fața orăvițenilor au evoluat ansambluri din oraș, dar și din alte localități din țară și din Serbia. Ansamblul Hora Carașului, al Casei de Cultură, coordonat de Viorica Chișărău, a avut mare priză la public.

FOTO: Vocea Oravitei

 

1000x100 (2) STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/