Administrația județeană ia în calcul, în sfârșit, închiderea completă a circulației pe podul de la Parța, construcție care reprezintă o situație majoră de pericol pentru cetățenii care o tranzitează. Podul ridicat pe piloni de lemn acum zeci de ani are structura de rezistență grav afectată, lucru constatat de experți de aproape 10 ani. Singura măsură pe care autorităților au luat-o până acum a fost să restricționeze circulația pentru mașinile grele.
Autoritățile locale vorbesc de ani buni de refacerea podului. Podul rutier a fost expertizat tehnic încă din 2013, iar specialiștii au stabilit de atunci că această construcție, care datează din 1955, nu mai face față traficului greu. Experții recomandau ridicarea unui nou pod, de la temelii.
Construcția a fost preluată în 2016 de CJ Timiș, cu tot cu proiectul tehnic și întreaga documentație a podului, cu opiniile experților. Potrivit acestora din urmă, un nou pod, lung de 300 de metri, ar costa aproximativ 7 milioane de euro.
CJT ia în sfârșit în calcul închiderea lui, până va reuși să îl reabiliteze ca la carte, lucru pentru a cărei finalitate nici nu există o estimare deocamdată. Discuția cu privire la interzicerea circulației pe această construcție va avea loc săptămâna aceasta, promit autoritățile județene.
„Momentan este o restricție de circulație pentru camioanele de 7 tone, cu varianta de ocolire. Săptămâna viitoare se va discuta situația podului în Comisia de circulație și se ia in calcul închiderea lui. Tot săptămâna viitoare, Serviciul de Achiziții din cadrul CJ Timiș va scoate la licitație documentația pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic aferent unui pod nou pe DJ593B Km 1+500.”, au transmis vineri, la solicitarea expressdebanat.ro, reprezentații CJ Timiș.
Podul de la Parța se regăsește în lista celor 10 proiecte pentru care CJ Timiș a cerut bani prin Programul național de investiții „Anghel Saligny”.