FOTO. Cluburi de robotică din 5 țări, reunite la „Mircea Eliade”

proiect robotica eliade (4)

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița a fost gazdă a oaspeților veniți din cele cinci țări partenere în cadrul proiectului „From Thoughts to Codes”, un proiect Erasmus+ finanțat de Uniunea Europeană.

Proiectul „From Thoughts to Codes” se desfășoară în perioada 1 septembrie 2020 – 31 august 2023), iar colegiul reșițean participă în calitate de partener. Inițiatorul și coordonatorul de proiect este Primary School of Piraeus (Grecia), iar ca parteneri au răspuns: „Cubuklu Osmaniye Ortaokulu” (Turcia), „SSOU MOSHA PIJADE – Tetovo”, (Macedonia de Nord), Istituto Comprensivo „Lombardo Radice-Pappalardo”(Italia), Escola Secundária de Rocha Peixoto (Portugalia) și Colegiul Național „Mircea Eliade” (România).

proiect robotica eliade (3)

Principalul scop al tuturor acestor întâlniri este inițierea și schimbul de bune practici în aplicații C++ în robotică. Motivația de bază este de a îmbunătăți abilitățile digitale în educație, de a crește experiențele profesionale, de a învăța noi abordări și de a beneficia de experiențele țărilor membre ale UE. Experiențele acumulate vor permite școlii din Reșița să se alieze standardelor UE prin inovare și educație. Printre rezultatele așteptate: elevii experimentează și câștigă sentimentul de încredere în sine, își petrec timpul într-un mod distractiv și comunică eficient împreună cu noii lor colegi din țările participante.

Mobilitatea din România a însemnat pentru echipele din cele șase țări întâlniri fructuoase și o serie de experiențe inedite. În prima zi a întâlnirilor, după o scurtă prezentare a Colegiului Național „Mircea Eliade” realizată printr-un tur ghidat, cluburile de robotică și-au prezentat creațiile ingenioase.

proiect robotica eliade (8)

Pe parcursul celor cinci zile cât a durat maratonul întâlnirilor (27 – 31 martie), rezultatele au fost valorificate în cadrul câtorva activități cuprinse în agenda de lucru:

  • prezentări de produse;
  • parada creațiilor robotice urmată de ședință foto;
  • scratch, scratch, scratch – Aplicații practice în grupuri internaționale;
  • competiție Scratch – Cele mai bune aplicații sunt recompensate.

În cadrul workshopului „Influențe inovatoare ale activităților distractive pentru educația incluzivă” și a activităților desfășurate în cadrul atelierului „Materiale de codificare și instruire incluzivă – proiectare” s-a făcut schimb de noi informații care au întărit colaborarea dintre echipajele celor șase țări cuprinse în proiect. La mesele rotunde au fost aprofundate cunoștințe legate de codare și robotică, ceea ce a permis învățare de noi abordări și experiențe: prezentarea unui desen animat, selecția fotografiilor cu roboți pentru realizarea unui calendar, ce ne-a învățat proiectul?

proiect robotica eliade (5)

„Codare și Robotică la…” a fost genericul sub care echipele participante au luat contact cu specialiștii și studenții de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Reșița sau Universitatea de Vest din Timișoara.

Fiecare întâlnire a însemnat noi practici și experiențe, contribuind la inițierea și schimbul de bune practici ale aplicațiilor C++ în robotică. Excursiile tematice și vizitarea unor obiective cultural-istorice (Timișoara – Capitala Culturală Europeană 2023, Hunedoara și Castelul Huniazilor) au întărit legăturile între echipele participante și au întregit experiențele acumulate în România.

proiect robotica eliade (2)

proiect robotica eliade (7)

proiect robotica eliade (1)

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/