După ce i-a cucerit pe pofticioși cu bunătățile puse la vânzare în zona Luncă, acum „Casa brutarului” a ajuns și în Govândari, la Piața Reșița Nord.
La 5 luni de la deschidere, „Casa brutarului” se extinde și inaugurează o nouă casă. De această dată, într-o altă zonă a Reșiței, astfel încât oaspeții să le poată trece pragul mai ușor atunci când sunt în căutare de pită d’aia bună. Așa i s-a dus numele prin oraș și chiar dincolo de granițe, ceea ce înseamnă că rețeta lui Lucian Muntean și a soției sale, Andrada Anghel, este una de succes. Tinerii antreprenori au cucerit inimile celor care le-au gustat din bunătăți datorită faptului că, așa cum ne-au declarat la scurt timp după deschidere, pentru ei calitatea primează.
Din 22 aprilie, „Casa brutarului” vă așteaptă și în Govândari, la intrare în Piața Reșița Nord, strada Progresului, nr. 1. Toate produsele pe care le puteți cumpăra din spațiul aflat în Luncă se regăsesc acum și în noul punct de vânzare. De luni până vineri, între orele 8 și 16, iar sâmbătă, între 8 și 14. Sau până la epuizarea produselor, pentru că ele nu se pun la vânzare de pe o zi pe alta.
Un progres rapid, care a fost posibil doar prin muncă. Prin muncă, dar și cu ajutor de la clienții cu suflet mare. Pardon, de la oaspeți, pentru că așa se numesc cei care trec pragul brutăriei reșițene. 🙂
„Muncă, muncă, dar doar așa poți reuși. Câteodată astrele se aliniază fără să vrei. Tot cu ajutorul oamenilor am reușit să deschidem acest punct de vânzare. Veneau la noi, la brutărie, le spuneam că vrem să deschidem încă un punct și ne anunțau despre spațiile de închiriat pe care le vedeau aici, în zonă. La început, spațiul acesta era chel. Ne-am inspirat un pic de pe internet cum să arate, ne-am sfătuit cu familia. Iar eu cu fratele meu am amenajat tot ce se vede. Nu vreau să pară lipsă de modestie sau să părem noi mai presus de restul lumii, dar părerea mea e că atunci când primești pe cineva să vină într-un loc cu produse alimentare și nu numai, spațiul trebuie să aibă o anumită poveste.”, ne spune Lucian.
Și dacă tot vorbim despre extindere, să știți că planurile nu se opresc aici. Se muncește în continuare din greu pentru accesarea de fonduri europene în vederea deschiderii unei făbricuțe la Reșița, iar mai apoi, a unui nou punct de vânzare, de această dată, la Intim. Cât privește alte zone din Reșița (Muncitoresc, Universal, Lend, Stavila, Câlnic), Lucian și Andrada doresc să colaboreze cu așa-zisele magazine de cartier, care să pună la vânzare și produsele lor.
Până atunci, s-au inițiat deja discuții cu un om de afaceri din Anina, care plănuiește să deschidă un magazin acolo și care vrea neapărat să vândă în noua sa locație și produsele de la „Casa brutarului”.
Odată cu noua casă din Govândari, a crescut implicit și numărul de angajați. Acum întreaga afacere se derulează cu 7 persoane, după ce pentru punctul din Luncă au mai venit doi angajați, inclusiv o tânără angajată special pentru vânzarea produselor. „Acum sunt 7 angajați și numărătoarea continuă. Avem norocul să avem persoane de încredere, să nu stăm toată ziua să verificăm, adică lejer noi putem sta aici, în Govândari, să vedem cum stau lucrurile, să întâmpinăm oaspeții, fără să avem emoții că se întâmplă ceva în partea cealaltă. (…) Pe lângă salariu, noi încercăm în permanență să ne motivăm angajații cu prime, de sărbători, de ziua lor. Pentru că oricât s-ar crede un patron de potent, fără angajați nu face nimic, oricât ar fi el de mare și de tare.”, este opinia lui Lucian.
Experiența și numărul de angajați nu îi țin însă pe cei doi tineri departe de afacere. Nu doar pentru că își doresc să fie aproape de cei care le trec pragul, ci și pentru că este o altă satisfacție atunci când vezi că oamenii îți îndrăgesc munca. „Lumea s-a obișnuit cu noi. Un domn care vine foarte des la noi zicea că vine pentru că îi plac produsele, dar îi place și de noi. Nu am vrea să rupem legătura asta. Ar fi foarte simplu să dăm cheia cuiva, să se descurce și noi să stăm acasă.”
„Așa zic părinții noștri, ei vin toți din sistemul public și ne spun că acum avem deja 5 luni, avem angajați, să ne liniștim, să stăm acasă, să mergem în concedii. Dar nu e chiar așa. Trebuie să fii acolo mereu. Nu e vorba de un control, dar trebuie să fii în legătură cu clientul, să îi povestești despre produs, să îi spui ce ingrediente are. Fiecare angajat al nostru este dedicat în relația cu clientul nostru, doar că în cazul nostru automat este altceva, fiind vorba despre produsele noastre. Oferim cel mai mic detaliu și avem răspuns la orice întrebare, pentru că noi le facem. Un răspuns onest și transparent.”, spune Andrada.
Cât privește produsele de la „Casa brutarului”, unele au fost înlocuite. Spre exemplu, trigonul a luat locul plăcintei cu brânză sărată, iar plăcinta cu brânză dulce a fost înlocuită cu un ștrudel al cărui aluat de foietaj este preparat proaspăt în brutărie, nu este cumpărat. În plus, compoziția are și vanilie, ceea ce o face mult mai cremoasă.
La capitolul pâine, produsul de bază al întregii afaceri, nu au fost făcute schimbări deocamdată. Iar o adevărată răsplată este faptul că unii clienți cu diabet vin și laudă produsele de la „Casa brutarului”. Este cazul pâinii cu secară și tărâțe, care nu doar că reduce glicemia, ci ajută și la tranzitul intestinal. În ceea ce îi privește pe cei mai mici oaspeți, preferatul lor rămâne melcul cu vanilie, pe lângă cel cu mac sau cu nucă.
„Pâinea este unul dintre cele mai subestimate produse, în condițiile în care o cumpărăm zilnic pentru copii, pentru părinți, bunici. Sper ca lumea să fie tot mai deschisă la noile produse. De exemplu, pâinea cu ceapă și măsline. Ceapa este naturală, nu sunt fulgi de ceapă sau alte ingrediente dubioase, nu sunt arome, la fel la usturoi, nu e granulat, ci este proaspăt tocat. Oamenii cu care ne întâlnim în supermarket ne văd că îndesăm o grămadă de usturoi în pungi. Și măslinele au fost înlocuite. Inițial am folosit măsline simple, clasice, dar am găsit pe internet un furnizor cu măsline Kalamata feliate, care sunt foarte bune. Căutăm în permanență să aducem un plus de calitate.”
De Paște, așa cum era de așteptat, cozonacii au fost „cap de afiș”. „L-am reinventat pentru Paște. Rețeta este ceva obișnuită, dar a fost împletit pe dos și a fost diferit față de cel de la Crăciun. Acum l-am însiropat, a fost și mai multă umplutură.”, spune Andrada, iar pentru următoarele sărbători cozonacii vor veni cu o nouă îmbunătățire.
Și se mai pregătește o surpriză: în curând, la „Casa brutarului” veți găsi și un sortiment de pâine dulce. 😉
Indiferent de îmbunătățiri și de varietăți, Lucian spune că nu se gândește la creșterea prețurilor. „Cu siguranță nu. Cât putem, încercăm să mergem pe ideea de volum. Mai bine să facem un produs foarte bun, care să se vândă bine, la un preț ok, decât un produs la fel de bun, vândut în cantități mici și la un preț mare.”
Singura problemă în privința prețurilor s-ar pune atunci când vine vorba despre ingrediente scumpe. Spre exemplu, una dintre cerințele clienților este pâinea fără gluten sau cozonacii fără zahăr. „Problema este la preț. Este foarte scumpă făina, între 18 și 30 de lei kilogramul. O să încercăm de test, cum reacționează lumea la preț, calitate. Dacă va avea succes, atunci merită. Mai vin oamenii și cer, dar nu putem malaxa doar 2, 3 pâini. Ne-au întrebat de cozonaci fără zahăr, dar nu putem face la malaxor decât cantități mai mari. Trebuie minimum 5 cozonaci. Trebuie și îndulcitorul unul de calitate, să fie sănătos pentru organism. La fel e și la pâinea fără sare. Să fie măcar 10-15 pâini. Dar noi suntem deschiși.”, spune Andrada.
Tot la capitolul noutăți, „Casa brutarului” încearcă să aducă pe rafturi și alt soi de produse, care merg foarte bine cu pită d’aia bună: gemuri sau zacuscă, însă nu procesate, ci cât mai naturale. S-a luat deja legătura cu producători pentru a alege cele mai bune produse. Tinerii antreprenori sunt deschiși la sugestii și idei, așa că cei care pot tăia factură, cu atestat, firmă și certificat de conformitate și care știu că au astfel de produse, pot lua legătura cu cei de la „Casa brutarului”. Important de știut însă că principalul criteriu de selecție nu va fi prețul cel mai mic, ci calitatea.
Deocamdată, cel mai mare plan, care depășește granițele județului, se referă la o fabrică de producție și în Timișoara, de unde să se poată livra produse spre puncte de vânzare din municipiul de pe Bega, dar și din localitățile limitrofe. „Noi avem planuri, dar doar Dumnezeu știe exact ce va fi. Depinde de ce proiecte sau fonduri apar și în funcție de asta trebuie să ne modelăm. Noi sigur vrem să ne dezvoltăm, dar vom vedea atunci. Poate pe viitor va fi o franciză. Totul e gândit de la început să fie ceva de viitor, ceva mare, care să se poată extinde și în mediul rural, în alte județe sau chiar dincolo de hotare.”
Revenind la punctul de vânzare din Govândari, trebuie să știți că după data de 5 mai de aici veți putea cumpăra cafea cu boabe proaspăt prăjite și, în speranța că vara nu se va lăsa prea mult așteptată, „Casa brutarului” va avea și un frigider cu băuturi răcoritoare.