Finanțare majoră pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Arad

silvia mihalcea parlament

Aprobarea finanțării pentru modernizarea tronsonului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad este salutată de deputatul Silvia Mihalcea, care consideră că proiectul va aduce beneficii concrete pentru comunitățile din Caraș-Severin.

Zona de vest a României va beneficia de o investiție importantă în infrastructura feroviară. Camera Deputaților a aprobat miercuri proiectului de lege privind contractul de finanțare – cofinanțare MRR pentru linia de cale ferată Caransebeș – Arad, încheiat între România și Banca Europeană de Investiții. Este vorba despre 300 de milioane de euro pe care România îi va primi de la Banca Europeană de Investiții.

Deputatul PSD de Caraș-Severin, Silvia Mihalcea, a salutat aprobarea proiectului, subliniind în plenul Parlamentului că acest contract de finanțare va aduce beneficii directe județului Caraș-Severin. Mihalcea a amintit că investiția a fost negociată și semnată în timpul mandatului lui Sorin Grindeanu la Ministerul Transporturilor, considerat de aceasta drept „cel mai performant ministru al Transporturilor”.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș – Arad prevede o serie de lucrări ample, menite să crească viteza, siguranța și confortul transportului feroviar. Printre cele mai importante intervenții anunțate se numără: dublarea liniei de cale ferată pe toată distanța; refacerea infrastructurii și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de 160 km/h; modernizarea completă a clădirilor pentru călători; construirea de pasarele pietonale și adaptarea peroanelor la standarde europene; înființarea de halte noi în zonele urbane – pentru acces rapid și direct la transportul feroviar; desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate, pentru siguranță sporită.

Modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad va îmbunătăți semnificativ mobilitatea, siguranța și calitatea vieții cetățenilor din Caraș-Severin. Este un pas concret spre o infrastructură modernă, europeană, așa cum comunitatea noastră merită”, a subliniat Silvia Mihalcea.

Proiectul ce face obiectul acestui contract de finanțare este compus din patru sectoare (loturi) ale liniei feroviare Caransebeș – Arad, după cum urmează: Caransebeș – Arad – Lugoj (39,38 km), Lugoj-Timișoara Est (53,91 km), Timișoara Ronaț Triaj gr. D (13,86 km) şi Ronaț Triaj – Arad (54,86 km).

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/