Fără liniuțe, viteză excesivă și alte nebunii! Multe semafoare la Reșița, dar foarte inteligente!

tramvai resita semafor

Tramvaiul are verde primul, apoi pietonii! Șoferii din Reșița au de așteptat ceva mai mult la semafoare! 

După un tir de acuzații aruncate Primăriei Reșița pentru semafoarele care au împânzit orașul, mai ales în cartierul Govândari, unde și timpul de așteptare la semafor e considerabil iar nervii șoferilor sunt întinși la maximum, Daniel Călin, directorul Direcției de Întreținere și Reparații, Iluminat public și Deszăpezire din cadrul Primăriei Reșița, prezintă argumentele pentru care toată lumea trebuie să dea dovadă de puțin mai multă răbdare:

„Gata cu liniuțele, viteză excesivă și alte nebunii. Pe primul loc pentru noi au fost tramvaiele, pietonii și, la final, autoturismele! Noi stăm frumos, în mașină, la climă, avem un confort mult mai mare față de pietoni, care sunt de 6 ori mai mulți decât mașinile și care circulă și prin ploaie. Prin urmare, ei sunt cei care vor avea prioritate, la ei ne-am gândit atunci când acest proiect a fost conceput.”

Ba, mai mult decât atât, Daniel Călin atenționează șoferii că se va lua în calcul și restricționarea vitezei la 30 de km/h pe Bulevardul Republicii, ca urmare a incidentelor din trafic, puține deloc, 24 numai în ultimele luni.

Legat de prezența numărului mare de semafoare în oraș, directorul Daniel Călin a explicat că tramvaiul este cel care va comanda acestor aparate, acum pornite doar cu o anumită temporizare (30/45sec) și a căror situație va rămâne exact așa până când vor circula prin tot orașul, de la un capăt la altul, iar asta se va întâmpla în maximum o lună, începând de acum.

Stiri Timisoara si Resita publicitate online dacus 05 iulie 2024 Stiri Timisoara Publicitate online Brantner 1000x100px

De asemenea, în fiecare intersecție, în asfalt sunt montați niște senzori smart care detectează și înregistrează întreaga activitate din zonă, iar atunci când simt prezența unui autoturism, a unui pieton sau a unui tramvai acționează automat. Când tramvaiul se apropie de stație, semaforul trece pe roșu pentru mașini, la fel și invers, în eventualitatea în care sunt mașini la semafor, iar tramvaiul nu este în zonă, va fi verde pentru șoferi.

Daniel Călin explică reșițenilor că este un management de trafic smart, ce monitorizează totul prin GPS și care are mai multe funcții, una dintre ele fiind și monitorizarea volumului de trafic. La fel sunt și camerele de supraveghere funcționale, acum nefiind monitorizate într-un dispecerat, dar care înregistrează întreaga activitate.

„Pentru cei care și-au pus întrebări de ce nu sunt atât de multe intersecții în oraș și trebuie să parcurgem alți metri în plus până la următoarea destinație, trebuie să știe că o semaforizare înseamnă 36.000 de euro, iar aici nu intră doar costul semaforului, ci și senzorii, stâlpii și managementul, o întreagă rețea, deloc ieftină. Prin urmare, stați comozi în mașini, așteptați la roșu la semafor, chiar și la ora 1 noaptea și fiți înțelegători. Lucrurile vor rămâne exact așa!”, a conchis Daniel Călin.

stiri Timisoara publicitate si promovare online banner maxagro Stiri Timisoara si Resita STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/