Fabrica de Viitor vine la Timișoara. Șansă pentru elevii unui liceu tehnic să învețe prin muncă

fabrica de viitor

Peste 200 de elevi de la mai multe licee cu profil tehnologic din țară vor beneficia de consiliere în carieră și orientare vocațională până în iunie 2025, în cadrul proiectului Fabrica de Viitor.

Proiectul Fabrica de Viitor, inițiat de Coca-Cola HBC în parteneriat cu Asociația Școala de Valori, în perioada noiembrie 2023-iunie 2025, urmărește creșterea conștientizării asupra meseriilor tehnice și dezvoltarea competențelor elevilor de liceu pentru a fi pregătiți pentru trasee profesionale în domenii precum mecatronică, automatizări și electronică.

În acest an școlar, elevii de la Colegiul Tehnic Henri Coandă din Timișoara și Liceul Tehnologic Elie Radu din Ploiești vor beneficia de ateliere de orientare vocațională și vor descoperi meseriile prin jocuri și interacțiuni cu specialiști din cadrul Coca-Cola HBC, dar și prin programul de practică pe care compania îl susține. Vor avea ocazia să viziteze fabricile companiei, să vadă cum partea teoretică se transpune în realitate și să găsească răspuns la întrebările lor. Consilierea în carieră continuă cu discuții libere alături de profesioniști din echipele de mentenanță, producție și resurse umane, care își vor oferi sprijinul pentru a explica ce înseamnă să practici o meserie tehnică, care sunt cerințele de pe piața muncii, care sunt beneficiile practicării acestor meserii și posibilitățile de dezvoltare.

Plan de carieră pentru succes pe piața muncii

La final de proiect, tinerii vor reuși să-și dezvolte un plan de carieră astfel încât meseria aleasă să fie conform cu abilitățile personale descoperite în timpul proiectului, dar și să țină cont de cerințele de pe piața muncii.

În cadrul Coca-Cola HBC punem mare accent pe dezvoltarea profesională a colegilor noștri și adaptarea abilităților acestora la dinamica evoluției tehnologice și nu numai. În egală măsură, ne-am luat angajamentul de a sprijini activ comunitățile în care ne desfășurăm activitatea, cu acțiuni concrete pentru dezvoltarea personală și profesională a tinerilor din România. Inițiativa Fabrica de Viitor a fost dezvoltată ca un răspuns comun la nevoia crescută de experți tehnici pe piața muncii și la necesitatea acută în învățământul preuniversitar tehnologic  de a  oferi suport vocațional tinerilor. Sperăm  ca unii dintre tinerii participanți la program să ne devină colegi  în viitor.”, a declarat Simona Petre, People&Culture Manager Supply Chain la Coca-Cola HBC România.

Proiectul Fabrica de Viitor construiește alături de liceele tehnologice competențele necesare în vederea practicării meseriilor tehnice și își propune să adreseze deficitul de meserii prin creșterea gradului de conștientizare a acestor cariere.

România, pe ultimul loc în UE la învățare prin muncă

Potrivit Monitorului Educației și Formării lansat pe 30 noiembrie în 2021, rata absolvenților de învățământ tehnic și vocațional care au beneficiat de învățare bazată pe muncă în timpul educației și formării profesionale la noi în țară a fost de 8,5%, România fiind situată pe ultimul loc în Uniunea Europeană din acest punct de vedere. Media europeană a fost de 60,1%.

„În ultimii ani se discută despre o nouă revoluție industrială 5.0, despre inteligența artificială și despre roboți care preiau rolurile existente. Lucrând alături de Coca-Cola HBC am putut să vedem cum tehnologia vine cu multe inovații în zona de producție. Prin proiectul Fabrica de Viitor, ne propunem să aducem mai aproape de liceele tehnice realitatea din producție și ce înseamnă tehnologiile secolului XXI și în același timp să-i ajutăm pe tineri să-și construiască un parcurs educațional și profesional ancorat în realitate și cât mai aproape de domeniul în care urmează să activeze după terminarea studiilor.”, este de părere Dragoș Belduganu, manager colaborări instituționale și internaționale la Școala de Valori.  

Monitorul Educației și Formării indică, totodată, faptul că rata de angajare a elevilor cu studii tehnologice și vocaționale a fost, în 2021, de 58%, sub media Uniunii Europene.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/