Unul dintre marile minusuri ale Timișoarei este lipsa unei centuri ocolitoare la modul serios, care să acopere tot perimetrul zonei din jurul orașului, nu doar nordul, ca acum. Guvernul PSD a decis să facă și partea de sud a centurii, cu o singură bandă pe sens, iar proiectul stagnează deja de foarte mult timp.
Ocazia vizitei oficiale a premierului Viorica Dăncilă a fost prilejul pentru ca președintele CJT, Călin Dobra, să explice de ce Guvernul PSD (încă în funcție) nu a semnat încă ordinele de expropriere pentru traseul centurii. „De 10, poate chiar de 12 ani, s-a tot discutat despre acest proiect. Foarte mulți oameni politici, care s-au perindat la nivelul Guvernului și al administrației locale, au tot promis acest obiectiv de investiții. Dar trebuie să fim clari și corecți și să recunoaștem că singurul Guvern care a demarat această investiție importantă este Guvernul actual. Contractul de proiectare și execuție a intrat deja în prima comisie tehnico-economică a obținut deja avizul din partea Comisiei de siguranță rutieră. Așteptăm ultimul aviz al Ministerului Transporturilor ca proiectul să fie avizat din toate punctele și constructorii să poată intra cu utilajele.”, a spus Dobra, într-un laudatio electoral.
Consiliul Județean Timiș a avizat „traseul” centurii de sud abia luna aceasta, deoarece traseul vechi nu permite accesul optim din toate comunele periurbane. „La momentul realizării studiului de fezabilitate au fost foarte multe discuții privind accesul rutier al comunelor din zona periurbană la varianta de sud ocolire. Studiul de fezabilitate a fost făcut cu ani în urmă și nu lua în calcul dezvoltarea zonei periurbane. Nu am am dat avizul din partea CJT decât în urmă cu trei săptămâni, când proiectantul a venit cu varianta așa cum și-o dorea CJT și autoritățile locale din comunele periurbane astfel încât toți să beneficieze de această investiție.”, a mai spus Dobra.
Cu tot cu TVA, centura va costa 387 de milioane de lei.