Ambasadorul Austriei în România scoate vehement din calcul privatizarea căii ferate Anina-Oravița. Michael Schwarzinger este încrezător în potențialul turistic al zonei pe care Semeringul Bănățean șerpuiește. Revitalizarea turismului prin conservarea și reamenajarea traseului feroviar este o prioritate.
În cadrul întâlnirii oficiale dintre ambasadorii Austriei și Cehiei și autoritățile locale ale zonei Anina și Oravița, au fost trecute în revistă nevoile zonei și proiectele ce trebuie implementate. În momentul de față, concentrarea acțiunilor se axează pe păstrarea intactă a căii ferate dintre Oravița și Anina. ,,Vedem riscul ca această cale ferată să fie înstrăinată către oameni care nu sunt la fel de bine intenționați. Avem foarte multe exemple unde o astfel de cale ferată poate fi și este intens și foarte bine exploatată din punct de vedere turistic. Prioritar este să avem grijă ca această cale ferată să nu fie distrusă sau deteriorată”, a declarat în exclusivitate pentru Express de Banat Michael Schwarzinger, ambasadorul Austriei.
Excelența Sa dezaprobă privatizarea. Acesta și-a susținut ideea prin prezentarea unor exemple concrete în care astfel de căi ferate, monumente istorice, au fost conservate și transformate în trasee turistice. Austriacul este de părere că privatizarea căii ferate bănățene nu va duce decât la un declin vizibil prin degradarea unui monument istoric cu mare potențial turistic. Valorificarea traseului feroviar ar reprezenta, fără doar și poate, o înflorire a turismului din zonă.
Autoritățile locale susțin diplomații
Nici reprezentanții administrației locale nu dau curs ideii care urmărește privatizarea. Gheorghe Românu, primarul orașului Anina, a declarat că odată privatizată infrastructura Semeringului Bănățean, vor exista carențe atât la nivelul potențialului turistic, cât și la nivelul economiei zonei. Investitorii nu vor fi atrași de o zonă unde nu își pot obține autorizațiile necesare transportului de marfă.
,,Sunt de acord cu domnul Schwarzinger. Această linie ferată a fost naționalizată și, automat, statul român este proprietar. Dacă privatizează transportul e altceva, adică să vină un operator privat și să se ocupe de transportul feroviar în zonă. Privatizarea infrastructurii este problema. Pe noi ne interesează ca infrastructura să fie în posesia statului. Când aceasta este privatizată, automat pierdem orice control asupra căii ferate. Nu sunt de acord nici eu cu această idee. De exemplu, eu am un investitor acum care aduce în Anina aproape 100 de locuri de muncă. Acesta nu își poate transporta marfa din cauza acestei probleme. E bine să nu se privatizeze, pentru a se menține turismul, care este foarte binevenit. Trebuie să avem aprobare să facem schimbări. Soluții în afara privatizării există, dar nimeni nu vrea să le ia în calcul”, a declarat primarul Aninei pentru Express de Banat.
“Excelența Sa dezaprobă privatizarea. …. Austriacul este de părere că privatizarea căii ferate bănățene nu va duce decât la un declin vizibil prin degradarea unui monument istoric cu mare potențial turistic” – citesc si ma mir !! pai pana acum , de 25 de ani, sutem frecati la cap ca numai privatizarea poate sa ne scoata din rahat !! si acum ce citim?? ca nu e asa!! sau astia o intorc doar cum le e lor bine??