Procurorii DNA au în anchetare mai multe cazuri de contrabandă în PTF Naidăş şi au ajuns la concluzia că ţigările de contrabandă sunt aduse cu TIR-ul în ţară, evident cu complicitatea poliţiştilor şi vameşilor din punctul de trecere a frontierei.
Anchetând modul de operare al contrabandiştilor, dar şi breşele din sistemul organelor de control, fie că vorbim de Poliţia de Frontieră ori de lucrătorii vamali, procurorii au descoperit că grupurile versate de contrabandă, care dispun de sume mari de bani, nu execută foarte multe transporturi cu ţigări de contrabandă, ci urmăresc să introducă uriaşe cantităţi de ţigări de contrabandă în doar câteva transporturi.
Desigur, lucrul acesta nu ar fi posibil fără concursul celor puşi să efectueze acţiunile de control din punctul de trecere a frontierei, aceştia preferând să mituiască un număr cât mai mic de poliţişti de frontieră şi vameşi, dar cu sume uriaşe, căutând de regulă persoane cu decizie în programarea şi planificarea controalelor.
Contrabandiştii „de anvergură”, care îşi permit avansarea unor sume importante de bani, optează de regulă pentru efectuarea unui număr cât mai mic de transporturi, ocazii cu care să fie însă introduse în ţară cantităţi mari de ţigări, astfel că se apelează de cele mai multe ori la mijloace de transport profesionale, care să poată transporta facil cantităţi mari de ţigări, procurorii anticorupţie reţinând textual că sunt „folosite autoturisme de gabarit, inclusiv tiruri”! Pentru succesul unei astfel de operaţiuni, se acţionează doar în colaborare cu un număr redus de poliţişti şi lucrători vamali, aflaţi de mult în anturajul grupărilor de contrabandişti. Ulterior, se aşteaptă ca respectivii funcţionari să intre în tură, în posturile „cheie” (de la intrare în ţară pentru tiruri sau autoturisme), aceştia dau „undă verde” operaţiunii, moment în care se pune în mişcare angrenajul de transport al contrabandiştilor. După primirea semnalului favorabil, autoturismele cu ţigările de contrabandă intră în Punctul de Trecere a Frontierei unde, „în deplin acord cu contrabandiştii, funcţionarii nu efectuează controlul vamal al autoturismelor”, rezumându-se să „mimeze” un simplu control al acestora şi al actelor de identitate și nici nu înregistrează în fişele de evidenţă datele de identificare ale maşinilor şi ale conducătorilor auto, pentru a nu lăsa urme cu privire la aderarea lor la activitatea infracţională.
Din nefericire pentru ei, toate punctele de trecerea a frontierei din România sunt supravegheate video, iar accesul acestor poliţişti şi vameşi la aceste imagini nu este posibil, ceea ce reprezintă vulnerabilitatea acestor grupări şi punctul de la care procurorii au început anchetele.