Este Timișoara cel mai cool oraș din România? „La forme stăm bine. Ne lipsește doar fondul”

cel mai cool oras din romania

Consilierul județean USRPLUS Timiș, Raul Olajos, face o analiză la rece a primilor doi ani de mandat ai primarului Dominic Fritz în fruntea Timișoarei. Printr-o comparație cu programul de guvernare locală ambițios, cu care au fost câștigate alegerile în 2020, Olajos concluzionează că raportul primilor doi ani arată frumos, din punct de vedere estetic, însă lipsit de consistență. 

Raul Olajos s-a oprit la unul dintre capitolele din programul de guvernare locală, cel care privește mobilitatea urbană. Pentru transportul în comun, USR promitea noi trasee, benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, o STPT reorganizată și stații cu covoare tactile și rampe pentru persoanele cu dizabilități. O altă intenție era ca până în 2025, 40% din călătoriile zilnice ale timișorenilor să se realizeze cu autobuze, troleibuze sau tramvaie.

Alte promisiuni au vizat deschiderea inelelor de circulație, înființarea Centrului de Excelență în Mobilitate Urbană, crearea unor condiții de siguranță pentru pietoni sau bicicliști, realizarea unor parcări sub/supraterane și dezvoltarea zonei metropolitane.

Doi ani mai târziu, inelul IV, spre exemplu, este în execuție pe Vest, Nord și în proiectare pe Est; magistrala verde – Șagului, radiala Vest, stații de tramvai modern, parcări sub și supraterane – toate sunt în proiectare și Timișoara are o nouă politică a parcării.

„Avem proiecte, studii și mult marketing politic”

gif card de energie dacus 1000x100 Brantner 1000x100px

Consilierul județean USRPLUS spune că la doi ani distanță de alegeri, realizările sunt departe de promisiuni.

„Se vede cu ochiul liber că realizările sunt departe de promisiuni, chiar dacă ne gândim că promisiunile au fost făcute pentru 2-3 mandate. Până acum avem reparații de bulevarde (vreo 3) cu unul finalizat, țevi schimbate (nu intrăm în retorica «al cui este proiectul»), noi tarife de parcare cu o extindere a obligativității plății parcării până la ora 20.00 și în weekend. În rest avem proiecte, studii și mult marketing politic. Promovăm pe Facebook orice: o cerere depusă, un drum la București pentru o solicitare, un contract de execuție semnat… și multe altele. Nu promovăm pe Facebook blocajele de proiecte, riscurile de finanțare și execuție (chiar dacă înseamnă drumuri proaste, murdare sau spații verzi precare), întârzierile în execuție, greșelile de proiectare. Iar dacă o facem, de vină este Sistemul clientelar și feudal. La forme stăm bine, avem nu doar program de guvernare locală ambițios, dar și un «Raport 2022» frumos grafic și chiar prezentat cu show-ul de rigoare și emfază. Ne lipsește doar fondul. De el unii nu au nevoie, dacă reușesc să «vândă» bine forma. Vorba aceea – ambalajul contează mai mult decât produsul.”, a concluzionat Raul Olajos.

Vă reamintim, Dominic Fritz și-a prezentat bilanțul de activitate după doi ani de mandat în fruntea Primăriei Timișoara, la începutul lunii noiembrie, în cadrul unui eveniment organizat la Congress Hall, Iulius Town. La finalul discursului, Fritz a anunțat că va candida din nou în 2024, precizând: „bineînțeles că o să câștigăm din nou”.

CITEȘTE ȘI: Ritivoiu, despre raportul primilor doi ani ai lui Fritz la primărie: „Trecând peste spoiala electorală, nu știu ce să vă spun”

1000x100 (4) publicitate si promovare online banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/