Este rata de utilizare a portofelului digital mare în România?

portofel electronic

Fără doar și poate, rata de utilizare a portofelelor digitale în țară este una destul de mare, ba chiar în creștere. Mai exact, spre surprinderea multor persoane, România este lider de piață când vine de adoptarea metodelor de plată mobile în conglomeratul de țări EEC.

Într-adevăr, în România sunt găsiți cei mai mulți utilizatori pe cap de locuitor de portofele digitale. Cum este acest lucru posibil?

Aspecte care au influențat rata de utilizare

Un studiu realizat de Visa a arătat faptul că 7 din 10 români folosesc telefonul mobil pentru a face cumpărături sau plăți online, fie ca este vorba de plata unui abonament sau de o plată la Roata lui Vlad cu premii. Totodată, 1 din 3 români folosesc exclusiv telefonul mobil pentru a plăti cumpărăturile în magazine.

Aceste statistici arată faptul că telefonul mobil a devenit o piesă centrală din viața financiară a oricărui român. Cardurile bancare – de cash nici nu mai este vorba – sunt la loc sigur în portofelul tradițional. Ba chiar mai mult, de multe ori românii preferă să nu mai care după ei un portofel sau o geantă – telefonul sau ceasul smart sunt de ajuns.

Cum se prezintă viitorul?

În 2021, numărul aproximativ de portofele electronice înregistrate în România era de aproape 5 milioane. Analiștii se așteaptă ca acesta să crească până la 6.5 milioane până în 2025. Există mai mulți factori care susțin această creștere semnificativă:

  • Penetrare crescută a smartphone-ului în rândul populației.
  • Conexiune la internet îmbunătățită – aproape toată țara are acces și este conectată la internet.
  • Conștientizarea plăților cu portofelele digitale, precum și încrederea crescândă în acestea.

În România, cele mai utilizate portofele digitale sunt Google Pay, Apple Pay și Samsung Pay. Totodată, există și soluții locale utilizate frecvent – Netopia MobilPay și eMAG Wallet, printre altele.

Cum se prezintă piața eCommerce?

În anul 2024, se presupune că valoarea pieței eCommerce ar atinge suma de 11.5 miliarde de euro. Totodată, se așteaptă o creștere de la an la an, de aproximativ 16%, lucru care indică în primul rând deschiderea populației la soluțiile de shopping online.

Nu trebuie omis faptul că, până acum câțiva ani, plățile online încă erau privite cu ochi nu tocmai buni de către populație. Acest lucru nu avea să se schimbe prea curând. Totuși, date fiind evenimentele recente, oamenii au fost oarecum obligați să apeleze la utilizarea de portofele digitale.

Acest lucru a dus, în schimb, la prezentul în care România este țara cu cea mai mare rată de utilizare a portofelelor digitale din EEC. Există, desigur, multiple motive care susțin acest aspect:

  • Confort – consumatorii români apreciază viteza și ușurința de utilizare oferită sau mai bine zis garantată de portofelele digitale.
  • Siguranță – tokenurile de securitate și alte măsuri avansate de securitate au îmbunătățit nivelul de încredere în acest tip de portofeleș
  • Susținere – chiar guvernul țării și-a arătat susținerea față de sectorul responsabil pentru dezvoltarea de portofele digitale.

portofel electronic

Deși banii gheață rămân un factor neschimbat în economia României, eforturile pentru a crește rata de utilizare a portofelelor digitale nu pot fi ignorate. Trebuie totodată observat faptul că piața cardurilor de credit și de debit este una aproape inexistentă în țară – datoriile nu sunt atât de prevalente ca în SUA, de exemplu.

Această frică de datorii și împrumuturi care pot scăpa rapid de sub controlul utilizatorilor, a dus la rata mult mai mare de utilizare a portofelelor digitale – în comparației cu restul Europei. România este astfel lider de piață – 7 din 10 români (un raport incredibil) apelează la un smartphone destul de performant pentru a face o tranzacție pentru a cumpăra online, iar 1 din 3 români plătesc cu acesta la casă.

Românii iubesc metodele de plată sigure, în special metodele de plată care le oferă un control mai definit asupra finanțelor lor – rapoarte, inclusiv posibilitatea de a bloca anumite carduri de la distanță.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/