După ce la Lugoj au sosit deja cele nouă stații de încărcare lentă și trei stații de încărcare rapidă pentru autobuzele electrice destinate transportului urban, a fost lansat un alt proiect european.
Astfel, pentru lugojenii posesori de automobile electrice (produse inclusiv de brandul autohton Dacia) vor fi achiziționate șapte astfel de stații de încărcare rapidă, care vor fi amplasate în diferite puncte din oraș.
Cele șapte stații 50 kW DC / 22 KW AC vor avea 14 puncte de reîncărcare, cu 14 locuri corespunzătoare de parcare pentru autoturismele electrice. Puterea instalată per stație este de 72 KW, iar puterea totală instalată, este de 504 KW, cu un index de performanță foarte bun.
Devizul general al obiectivului de investiții „Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Lugoj” este de 1.582.542 lei valoare cu TVA (valoarea fără TVA fiind de 1.330.260 lei).
Bani și de la bugetul local
Ținând cont de Hotărârea Consiliului Local pentru aprobarea participării municipiului Lugoj la Programul pentru Reducerea Emisiilor de Gaze cu Efect de Seră în Transporturi, pentru obiectivul „Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Lugoj”, consilierii lugojeni au votat susținerea cheltuielilor neeligilibile din bugetul local, în valoare de 252.625 lei, cu TVA inclus.
De asemenea, primarul interimar Bogdan Ștefan Blidariu a fost desemnat ca reprezentant legal al municipiului Lugoj în relația cu autoritatea – Administrația Fondului de Mediu, prin care se derulează fondurile.
Din această sumă, amenajărilor pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială le este alocată suma de 9.996 lei cu TVA, iar cheltuielile pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții sunt în valoare de 166.600 lei, cu TVA.
Fonduri și pentru amenajarea de șantier
La capitolul proiectare, pentru studiul de fezabilitate și documentația de avizare a lucrărilor de intervenții sunt necesari 50.000 lei, pentru verificarea tehnică de calitate a proiectului – 1.190 lei, pentru proiectul tehnic și cheltuieli de execuție – 47.600, consultanță – 47.600, management de proiect – 47.600, asistență tehnică – 35.700, dirigenție de șantier – 23.800 lei. Toate sumele sunt cu TVA inclus.
Cheltuielile pentru investiția de bază sunt în valoare de 1.206.350 lei cu TVA, majoritatea banilor fiind destinați pentru construcții, instalații, utilaje și echipamente care necesită montaj.
Pentru organizarea de șantier vor fi destinați 5.950 de lei, iar pentru pregătirea personalului, probe tehnologice și teste – 1.338 cu TVA.