Elevilor din Timiş, Arad şi Hunedoara, fonduri pentru ştiinţă şi tehnologie

proiecte stiinta tehnologie elevi timisoara

Ştiinţescu a deschis apelul de proiecte pentru iniţiave educative care promovează ştiinţa şi tehnologia în rândul elevilor din judeţele Timiş,  Arad şi Hunedoara.

În perioada 10 februarie – 10 martie 2025, organizații non-guvernamentale, şcoli publice şi grupuri de inițiativă pot depune proiecte pentru a beneficia de finanţare din Fondul Ştiinţescu Timişoara. Valoarea totală a fondului este de 200.000 de lei.

Potențialii aplicanți vor participa la minimum o şedinţă de mentorat cu echipa Fundaţiei Comunitare Timişoara, gândită ca un mecanism de sprijin pentru echipele de proiect, prin care să-și dezvolte ideea într-un proiect fezabil, cu șanse mari de finanțare.

„Căutăm profesori deschiși la minte, părinți implicați, elevi de liceu, studenți, specialiști în domeniile STEAM (ingineri, programatori, cercetători, muzeografi etc.) care să propună proiecte creative, inovative și care să facă pasiunea lor pentru educaţia STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică) «contagioasă». Ne dorim echipe multidisciplinare de aplicanți, care să faciliteze accesul copiilor și tinerilor din mediul rural şi urban al celor trei judeţe la educaţia STEAM”, spune Daniela Chesaru, director executiv Fundaţia Comunitară Timişoara.

Selecția finală a proiectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către o echipă neutră și avizată, alcătuită din pasionaţi de ştiinţe şi tehnologie, reprezentanți ai sectorului nonguvernamental și privat, pe baza criteriilor stabilite în ghidul de finanțare. Vor avea prioritate proiectele care se adresează elevilor din rural şi din urbanul mic şi mijlociu.

Proiecte precum crearea de Hub-uri sau makerspace-uri în şcoli, festivaluri sau caravane de ştiinţă, competiții, expoziții, tabere şi vizite de studiu care să aibă o componentă de implicare practică a copiilor şi tinerilor, proiecte de cercetare ale elevilor, activități din domeniul ecologiei și protecției mediului, activități de învățare în echipă, care promovează ştiinţa şi tehnologia în rândul elevilor, pot primi finanțare și mentorare pe parcursul implementării.

 

 

 

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/