E oficial: Schimbări radicale ale platformelor sociale Facebook, Instagram și Whatsapp

Conducerea Facebook a dezvăluit o serie de schimbări ce vor avea loc la nivelul platformelor sociale ale companiei, inclusiv Instagram și Whatsapp.

Noile caracteristici ale aplicațiilor, anunțate de BBC, constituie un răspuns direct adus criticilor pe scară largă, privind modul în care firma protejează datele utilizatorilor, Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, afirmând că intimitatea acestora va prima, deși știe „că Facebook nu are cea mai bună reputație în privința confidențialității”.

Într-un discurs adresat dezvoltatorilor, acesta a descris noua orientare a firmei asupra vieții private ca „o schimbare majoră” la nivelul modului în care compania este condusă, informează Mediafax.

tm4ua media express de banat (100x1000px)

Unele dintre cele mai vizibile modificări observate de utilizatorii platformelor conduse de Zuckerberg vor include: mesajele trimise prin Messenger vor fi criptate end-to-end (de la un utilizator la altul), implicit Facebook nu va vedea conținutul, iar platforma va fi complet integrată cu WhatsApp; Instagram testează o caracteristică „număr privat de like-uri”, care ar ascunde like-urile unei postări de alți utilizatori, acestea fiind vizibile doar pentru proprietarul contului; vor exista mai multe modalități „efemere” de a partaja conținutul mesajelor, ceea ce înseamnă că nu vor exista înregistrări permanente ale acestora.

Un serviciu de plată securizat în WhatsApp, testat anterior în India, urmează să fie lansat în alte țări în cursul acestui an. Aplicația Facebook este reproiectată pentru a face ca grupurile comunitare să devină centrale pentru newsfeed – iar albastrul reprezentativ al Facebook va fi, de asemenea, înlocuit. Noul design va fi lansat inițial în SUA, iar ulterior la nivel global; postările de pe Instagram nu vor mai trebui să constea exclusiv într-o fotografie sau un videoclip, curând va fi posibilă crearea de postări compuse doar din text sau desene, datorită unei noi funcții.

Schimbările de design sunt cea mai mare reîmprospătare în aproximativ cinci ani. Ea pune un accent mai mare pe grupuri și interacțiunile private, pe mesaje criptate pe care Facebook în sine nu le va putea accesa.

Alte anunțuri au inclus o nouă funcție numită Secret Crush, parte din Facebook Dating, care va permite membrilor Facebook să eticheteze până la nouă dintre prietenii lor pe care îi consideră atrăgători. Facebook Dating se va lansa în 14 țări, inclusiv în Filipine, Vietnam și Singapore. În prezent, funcția nu este disponibilă în Europa sau în SUA.

Compania a dezvăluit, de asemenea, data lansării noului sistem VR (Virtual Reality – Realitate Virtuală) fără fir, Oculus Quest, care nu necesită o conexiune la un PC, un smartphone sau o consolă de jocuri, care va intra în vânzare pe piața generală începând cu 21 mai.

banner 970 x 250