Cartonul ondulat a câștigat teren în bătălia cu plasticul. O reușită marca DS Smith și Serele SupeR care au înlocuit 10 milioane de bucăți de plastic de unică folosință, cu ambalaje sustenabile.
Într-o piață horticolă tot mai atentă la impactul asupra mediului, parteneriatul dintre DS Smith, companie International Paper și lider global în soluții de ambalare sustenabile din carton ondulat, și producătorul timișorean Serele SupeR a reușit să elimine 10 milioane de caserole din plastic de unică folosință, înlocuindu-le cu ambalaje circulare, reciclabile și certificate FSC®.
Totul a început cu o analiză atentă a ambalajelor folosite de Serele SupeR pentru păstrarea roșiilor. Designerii DS Smith au dezvoltat patru tipuri de panere din carton ondulat, adaptate fiecărui sortiment de roșii. Aceste panere nu doar că se ambalează mai rapid și mai eficient pe linia de producție, dar sunt și complet reciclabile.
Un detaliu esențial al noii soluții îl reprezintă marginile înclinate, gândite pentru a acomoda varietăți diferite de roșii, reducând spațiul liber și simplificând procesele de producție pe linia hibridă a clientului. În plus, panerele sunt protejate de o folie flexibilă reciclabilă, care le face mai vizibile și mai atractive pentru consumatori la raft.
Rezultatele obținute în doar trei ani de colaborare sunt remarcabile:
-10 milioane de caserole din plastic de unică folosință au fost eliminate și înlocuite cu panere din carton ondulat, 100% reciclabile și certificate FSC®
-Emisiile de CO2 au fost reduse cu 46% față de ambalajele din PET
– Consumul de materiale a fost optimizat cu până la 21%, fără a compromite protecția produselor.
-Procesele logistice au devenit mai eficiente, în linie cu cerințele actuale din retail.

DS Smith și Serele SuperR – roșii în ambalaj de carton
Succesul se datorează aplicării Principiilor de Design Circular și utilizării metodologiei Circular Design Metrics (CDM), lansată de DS Smith pentru a măsura performanța designului sustenabil. Opt repere cheie sunt urmărite, de la amprenta de carbon și reciclabilitate, până la optimizarea lanțului de aprovizionare și utilizarea materialelor reciclate.
Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging România, subliniază: „Parteneriatul cu Serele SupeR demonstrează cum putem aduce valoare adăugată prin design circular și inovație în ambalare. Am reușit să reducem semnificativ utilizarea plasticului, să scădem emisiile și să sprijinim clientul în atingerea obiectivelor sale de mediu. Noile concepte au dovedit eficiența și eficacitatea ambalajelor sustenabile pentru întregul sector horticol din România și sperăm că și alți producători vor începe să le perceapă ca pe noul standard în domeniu.”
De partea cealaltă, Silvia Răileanu, fondatoarea Serele SupeR, accentuează dimensiunea strategică a acestei schimbări: „Pentru noi, trecerea la ambalaje sustenabile nu este doar o schimbare operațională, ci o alegere strategică și responsabilă. Colaborarea cu DS Smith ne oferă mai mult decât un ambalaj inovator – ne oferă o direcție de creștere sustenabilă. În spatele panerelor de carton stă o întreagă strategie, care integrează principiile sustenabilității în tot lanțul de aprovizionare.”
Serele SupeR, unul dintre cei mai importanți producători de roșii din România, cu activitate în Biled, județul Timiș, își aliniază astfel obiectivele la legislația europeană privind reducerea amprentei de carbon, inclusiv PPWR – Regulamentul privind Ambalajele și Deșeurile de Ambalaje.

dDS Smith și Serele SuperR – roșii în ambalaj de carton
Parteneriatul, început în 2022, se înscrie în strategia DS Smith „Now & Next – Redefinim ambalajele pentru o lume în schimbare”, prin care compania își asumă rolul de lider în tranziția către o economie circulară, dezvoltând soluții sustenabile pentru clienții săi.