Drumul de piatră dintre Timiș și Caraș-Severin intră în reabilitare

drum visag

Drumul județean 585, mare parte din piatră, care leagă județele Timiș și Caraș-Severin, intră în reabilitare. Cel puțin pe partea timișeană.

Consiliul Județean Timiș a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor. Astfel, neconformitățile pe care le prezintă acum legătura rutieră dintre cele două județe ar trebui să fie istorie.

„Investiția ce face obiectul prezentei documentații cuprinde lucrările necesare pentru asigurarea desfășurării în bune condiții a traficului rutier pe sectorul de drum județean DJ 585, cuprins între km 36+200.00 (limita județului Caraș-Severin, după localitatea Duleu, comuna Fârliug) până la km 37+955.00 (limita intravilanului localității Visag, comuna Victor Vlad Delamarina, județul Timiș), drum ce asigură legatura dintre aceste localități”, aflăm din caietul de sarcini.

Singura porțiune de drum care are asfalt, pe o lungime de sub 600 de metri, este în interiorul localității Visag. Aici nu se va interveni. Rămân însă de modernizat aproape 2 kilometri de șosea.

„Drumul din piatră prezintă multiple defecțiuni de tipul gropilor și denivelărilor, generând astfel băltirea apelor pe timp ploios și ridicarea prafului pe timp uscat. Totodată, drumul nu are amenajate dispozitive de colectare a apelor meteorice, astfel că pe timp ploios apele băltesc în corpul drumului, fapt ce maschează adâncimea reală a gropilor, la care se mai adaugă faptul că ele pot deveni chiar impracticabile în perioadele în care se înregistrează precipitații abundente de ploaie. Toate aceste dezavantaje fac ca drumurile din piatră să fie improprii pentru desfășurarea circulației în condiții normale de siguranță, confort la care se adaugă și impactul negativ asupra mediului. Realizarea lucrărilor de modernizare a drumului județean va îmbunătăți considerabil viabilitatea și starea tehnică a drumului și, implicit, confortul și siguranța tuturor participanților la traficul rutier”, se mai arată în caietul de sarcini.

Drumul va fi și lărgit la 8 metri, astfel încât să existe două benzi, dar și porțiuni laterale de siguranță.

Proiectarea ar urma să dureze doar 2 luni și aceasta costă 63.500 de lei, iar execuția 3 luni. Pentru lucrări se vor plăti 4,1 milioane de lei. Firmele care își doresc contractul pot depune oferte până în 5 mai.

 

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/