Două firme interesate să proiecteze noua arteră importantă din Timișoara

radiala vest

Primăria Timișoara anunță că două firme sunt interesate să proiecteze Noua Radială Vest, artera care va conecta centrul orașului de rețeaua de drumuri naționale. „Am inclus criterii de calitate în evaluarea ofertelor, pentru că prețul cel mai mic nu înseamnă proiectul cel mai bun”, a precizat Dominic Fritz.

Primăria Timișoara informează că două firme au depus oferte pentru licitația de proiectare a Noii Radiale Vest. Aceasta reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care un kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

Va fi a 8-a arteră radială a orașului nostru, care conectează inima Timișoarei de rețeaua de drumuri naționale. Am inclus criterii de calitate în evaluarea ofertelor, pentru că prețul cel mai mic nu înseamnă proiectul cel mai bun. E un lucru pentru care ne luptăm încă de când mi-am început mandatul, astfel încât Timișoara să nu se lăcomească la faza de proiectare, iar apoi să ne trezim în faza de șantier cu investiții de proastă calitate. Facem acum încă un pas înainte pentru Noua Radială Vest”, a afirmat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.

Potrivit reprezentanților instituției, investiția va include patru benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de bicicletă de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime. De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Mai precis, pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru Noua Radială Vest, Primăria Timișoara a primit oferte de la asocierea FIP Consulting SRL (lider), Novensa SRL (subcontractant), Helmert (subcontractant), Walhalla Invest Prodcomimpex SRL (subcontractant), Gaz Instal SRL (subcontractant) și asocierea Gauss (lider), Beta Tehnic (ofertant), SSF-RO (subcontractant), Cara (subcontractant).

Valoarea estimată a contractului este de 1,3 milioane lei, cu TVA inclus, iar termenul de realizare este de 330 de zile de la emiterea ordinului de începere.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi”, a detaliat Primăria Timișoara.

 

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/