Declaraţia lui Nicolae Robu conform căreia Timişoara nu va avea piste de biciclete pe carosabil pentru că ar lua din spaţiul maşinilor şi s-ar crea „ambuteiaje” a stârnit reacţii din partea lui Dominic Fritz, candidatul USR la Primăria Timişoara. Acesta din urmă spune că viziunea edilului este una învechită, din anii ’50 ai secolului trecut.
„Cu alte cuvinte, bicicliștii și pietonii trebuie să se înghesuie în continuare pe trotuare (ciuciu distanțare socială) ca să nu fure cumva din spațiul sfânt al mașinilor. E o viziune împrumutată direct din anii ‘50 ai secolului trecut. Care este viziunea viitorului? E foarte simplu: atragi ceea ce construiești. Dacă faci mai multe benzi auto, atragi mai multe mașini. Dacă faci mai multe piste de biciclete, atragi mai multe biciclete. De traficul congestionat și de poluarea aerului din Timișoara scăpăm doar atunci când oamenii vor alege și alte mijloace de transport. Pistele de biciclete late și sigure (da, și pe carosabil!) nu sunt problema, ci soluția”, a precizat Dominic Fritz.
Candidatul USR la Primăria Timişoara, adept al transportului ecologic, consideră că multe administrații locale din România au sabotat conceptul de infrastructură velo prin lucrări făcute pe genunchi, care oferă opusul celor 3 condiții obligatorii: siguranţă, confort şi eficienţă în utilizare.
„Timișoara nu este nici primul și nici ultimul oraș unde mulți oameni încă preferă să meargă cu mașina. Dar nu pentru că bănățenii ar avea o alergie naturală la biciclete. Ce știm din experiența altor orașe europene? Infrastructura velo trebuie să ofere 3 condiții obligatorii: siguranță, confort și eficiență în utilizare (să parcurgi distanțe mari cu efort redus). Fără aceste condiții, bicicleta va rămâne un vehicul de nișă, pentru hipsteri și pasionați. Doar când va oferi aceste 3 condiții obligatorii va deveni un mijloc de deplasare atractiv pentru publicul larg. Doar atunci mașina va deveni o alegere, nu o necesitate”, a subliniat reprezentantul USR.
Viziunea acestuia include mai mult respect pentru biciclişti, care nu pot folosi acest mijloc de transport din cauza infrastructurii proaste. Acesta îşi doreşte o infrastructură de biciclete demnă de secolul 21, cu rastele în oraș, cu parcări de biciclete sigure la puncte importante, cu borduri coborâte și cu piste de biciclete pe carosabil.