Pentru o intervenție serioasă pe ultimii 9 km de drum până la Semenic, este nevoie de un studiu geo-tehnic.
Tronsonul respectiv se află de mai mult timp în vederile Direcției de Drumuri Județene Caraș-Severin, aici dorindu-se o intervenție serioasă, bazată pe un proiect tehnic. Asta după ce, ani de zile, s-au făcut doar „cârpeli”, în exprimarea lui Ștefan Marcovski, inginer în cadrul Direcției de Drumuri Județene Caraș-Severin. Adică intervențiile de până acum s-au limitat la mici reparații și la astuparea gropilor. „Nu se pot face cârpeli la nesfârșit. E nevoie de o modernizare cap-coadă, cei 9 km de la Pasul Prislop până la releu trebuie reabilitați și modernizați”, a spus Ștefan Marcovski într-o ședință desfășurată ieri la Prefectura Caraș-Severin.
Pe tronsonul respectiv nu doar gropile ridică probleme, ci și aspecte de ordin juridic și tehnic. Problemele juridice țin de proprietatea asupra terenurilor străbătute de drum. Trei sau patru dintre proprietari încă nu au fost găsiți iar asta face imposibile exproprierile necesare derulării unei intervenții serioase. Problemele tehnice sunt date de faptul că drumul necesită o expertiză geo-tehnică, la fel ca drumul dintre Brebu Nou și Slatina Timiș. „Solul de sub drum este unul instabil. Sunt câteva zone unde alunecările datorate infiltrațiilor de apă impun găsirea unei soluții tehnice foarte bună pentru a stabiliza terenul”, a încheiat Ștefan Marcovski.
În consecință, situația pe drumul dintre Pasul Prislop și Semenic rămâne „stabilă”, așa cum cei care urcă la munte o cunosc de ani de zile. „Cârpeli” se pot face și pe mai departe, întrucât nu au nevoie nici de exproprieri și nici de proiect tehnic.