Direcția de Sănătate Publică Timiș a primit echipamentele IT pentru digitalizare. Dosarele și computerele fabricate înainte de 2019 dispar.
La DSP Timiș au ajuns 65 stații de lucru, 10 laptop-uri, 7 tablete, 7 sisteme management tablete la distanta, 1 scanner documente cu montare pe birou, 2 scannere si imprimanta multifuncțională laser A3/A4, 5 imprimante multifuncționale, 5 imprimante portabile , 2 servere și numeroase licențe.
Valoarea echipamentelor recepționate este de 2,1 milioane de lei, iar acestea vor fi utilizate pentru optimizarea proceselor interne ale instituției; asigurarea unei mai bune comunicări interinstituționale; digitalizarea documentelor și arhivelor; creșterea transparenței și a accesului public la informații.
„Proiectul va continua cu instruirea personalului, implementarea de softuri și integrarea în sistemele naționale, lucrări de înlocuire și implementare a cablării structurate (cu o calificare minimă de 10Gbps) pentru ansamblul celor 5 clădiri (4 in locația din str. Victor Babeș nr. 18 si una in Str. Nicolaus Lenau 10) interconectându-le prin linii de fibră optică, precum și si amenajarea camerei server. Prin realizarea acestor obiective, DSP Timiș va beneficia de o infrastructură IT&C modernă, integrată și eficientă, menită să susțină activitatea instituției și să îmbunătățească serviciile publice de sănătate la nivel județean”, a transmis DSP Timiș.
Licitația pentru digitalizarea instituției a fost lansată în martie. În caietul de sarcini era stipulat că modul de lucru este unul depășit, funcționarii folosind 86 de computere fabricate înainte de 2019, și 9 laptopuri vechi.
„În cadrul Direcției de Sănătate Publică Timiș, modul de lucru actual este predominant tradițional, bazat în mare măsură pe suportul fizic al documentelor. Această metodă de lucru, menținută pe o perioadă îndelungată, a modelat gândirea angajaților, pentru mulți dintre aceștia lipsind o reprezentare clară a fluxurilor digitale de lucru. Utilizarea aplicațiilor informatice rudimentare, care nu au oferit încredere angajaților că sarcinile zilnice pot fi gestionate eficient în format digital, a consolidat dependența instituției de suportul pe hârtie. În consecință, documentele tipărite rămân principala metodă de operare, fiind utilizate pentru gestionarea corespondenței, a raportărilor și a documentației administrative curente”, se arăta în documentul citat anterior.