AJOFM Timiș caută variante să convingă firmele să își declare locurile de muncă vacante, prezentându-le beneficiile pe care le pot avea participând la târgurile și bursele pe care le organizează.
La cel mai recent târg al locurilor de muncă organizat de AJOFM Timiș au participat 66 de agenți economici, instituții, școli, ONG-uri și întreprinderi de economie socială. Cele mai recente cifre ale instituției arată că șomajul, în județ, este de sub 1%.
„La noi participarea este gratuită, nu percepem taxă la fel ca alte târguri. Pe toți cei care noi îi avem în baza de date, care declară locuri de muncă, i-am contactat. Eu personal m-am deplasat la multe fabrici de producție, i-am îndrumat cum să vină către noi, nu erau la noi în baza de date. Nu am avut timpul fizic necesar să ajung la toată lumea, dar asta mi-am propus, ca până se termină vara să ajung la fiecare, să le spun care sunt beneficiile pe care le au când se înscriu la noi în baza de date cu locurile de muncă vacante, cum pot face grupuri de tineri cu școlile împreună, parteneriate, să le fac cunoștință cu inspectoratul școlar, să meargă grupuri de elevi din anii absolvenți care sunt de profil dual să vadă ce presupune procesul tehnologic, cursurile pe care le fac ei, să învețe să îi facă o meserie, să ajungă să lucreze la un utilaj.”, a declarat Roxana Kașai, directorul AJOFM Timiș.
Kașai a mai spus că în urma unei vizite pe care a făcut-o la o companie automotive din Timișoara a rămas impresionată de modul în care se desfășura producția.
„De exemplu, am fost la TRW (n.r, ZF Group) în fabrică și m-a impresionat cât de mulți tineri au acolo care lucrează și care este linia de producție. Cred că este mai steril decât un spital și au de la turnarea în spumă a volanului până la produsul finit pe care îl vedem noi, volanul pe mașină cu butoane. Am rămas impresionată și, uitați, poate ar dori să meargă tineri către partea aceasta tehnologică, dar nu știu exact ce presupune să facă. Poate se gândesc că merg muncitori în fabrică, dar este total diferit.”, a explicat directorul AJOFM Timiș.
Noua strategie a AJOFM este să transforme fostele burse ale locurilor de muncă în târguri la care să aducă atât elevi, cât și universități și agenți economici.
„Ne dorim foarte mult să facem legătura între tineri, absolvenți, nu neapărat planul universitar, dar ne dorim și mediul universitar pe viitor, cu bursa absolvenților din toamnă, să le facem legătura. Când ești tânăr și mergi la o firmă poate nu găsești persoana potrivită care îți explice ce trebuie să faci la locul de muncă și poate nu se implică atât de mult încât să te angajeze. Și în acest mod, eu chiar am văzut un tânăr care avea 20 de pliante și a spus că a fost la fiecare stand. Dacă din 20 de tineri, unul singur înțelege foarte bine fenomenul, merge la fiecare stand și rămâne cu o informație importantă pentru el, eu zic că este un câștig.”, a mai explicat Kașai.
Tot în contextul târgului locurilor de muncă, AJOFM Timiș a încheiat un parteneriat cu Universitatea de Vest, prilej de lansare a programului online iJobs, adresat persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă. Aici, participanții pot învăța strategii de căutare a locurilor de muncă și de gestionare a situațiilor dificile în cadrul procesului de selecție, pot consulta bune practici în crearea CV-ului și redactarea scrisorii de intenție și au oportunitatea să exerseze interviuri.
La Târgul Locurilor de Muncă al AJOFM Timiș de la Casa Tineretului au participat aproape 2.000 de persoane, jumătate dintre acestea fiind selectate pentru încadrarea pe piața muncii. Cele mai multe joburi scoase la concurs de firme au fost pentru persoane cu studii medii: operatori producție, montatori subansamble, muncitori necalificați, lucrători comerciali, stivuitoriști, vânzători și lăcătuși mecanici.