Direcția de Drumuri Județene, pusă la treabă de Garda de Mediu Caraș-Severin!

Terenuri din Timișoara cu ambrozie

Garda de Mediu Caraș-Severin a impus încă din luna august Direcției de Drumuri Județene să elimine urgent ambrozia de pe tronsonul Reșița-Grădinari. 

Perioada de viață a ambroziei s-a extins anul acesta, așa că buruiana care este dăunătoare pentru sănătate și-a cam făcut de cap în mai multe zone din Caraș-Severin. Garda de Mediu – Comisariatul Județean Caraș-Severin a efectuat un control pe drumul Reșița – Grădinari, pe baza unei sesizări în care se reclamă prezența ambroziei. A cerut de urgență Direcției de Drumuri Județene eliminarea plantei și, în același timp, întocmirea unui plan de măsuri pe termen lung.

„Am avut în luna august o sesizare privind ambrozia pe marginea drumului. La momentul respectiv, s-a făcut un act de control, s-a impus cosirea și erbicidarea acostamentului drumului de la Reșița la Grădinari. S-a cosit. S-a dat măsură ca pe viitor să se urmărească, să se aibă în vedere un plan de măsuri privind lucrări de prevenire, combatere și distrugere a buruienii pentru anul viitor.”, ne-a declarat Laura Stoican, comisar al Gărzii de Mediu.

De altfel, în ședința Comisiei de Dialog Social din luna august, și prefectul Ioan Dragomir a cerut directorului DDJ de atunci, Ovidiu Almăjan, să acorde atenție vegetației de pe marginea drumurilor. „V-aș ruga mai mult să vă aplecați pe cosirea ambroziei de pe marginea drumului. Sunt zone unde sunt probleme. Nu am început, dar probabil vom ajunge, în cazurile mai delicate, și la sancțiuni pe tema ambroziei.”

În cele din urmă, s-au luat măsuri. În data de 10 octombrie, DDJ a achiziționat lucrări de estetică rutieră, la prețul de 163.655,19 de lei pentru 41 de kilometri. Potrivit caietului de sarcini, firma cu care s-a bătut palma, având sediul în Buchin, are obligația, printre altele, să stea cu ochii pe ambrozie de când răsare și până când trece perioada ei.

Ovidiu Almăjan ne-a dezvăluit că, în perioada cât a fost director al DDJ, a fost curățată vegetația pe circa 200 de kilometri, printre zonele curățate au fost Jitin – Oravița, Reșița – Târnova, intrare dinspre Timișoara – Izgar – Vermeș, plus un contract semnat pentru tronsonul Caransebeș – Muntele Mic.

Cât privește planurile de viitor, se pare că lucrările se vor face mult mai organizat, pe baza unor acorduri cadru pe 3, 4 ani pentru estetica rutieră, pentru semnalistică. De altfel, acestea „sunt lucrări de mentenanță a oricăror tipuri de drumuri, care nu trebuie făcute pompieristic.”, a completat Ovidiu Almăjan.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/