Aceasta trebuie să rămână serviciu public cu personalitate juridică pentru a nu apărea probleme în gestionarea drumurilor din județ.
Discuțiile pe marginea acestui subiect apar în contextul Legii 296/2023, care prevede reorganizarea instituțiilor publice cu mai puțin de 50 de angajați. Aleșii județului au decis fuziunea Direcției de Drumuri cu Serviciul Salvamont care, împreună, vor avea 51 de angajați. În referatul de aprobare al proiectului privind fuziunea, este subliniată necesitatea păstrării Direcției Drumuri Județene întrucât aceasta administrează drumurile publice din județ, urmărește derularea contractelor de lucrări și servicii pe drumurile județului, monitorizează proiectele legate de modernizarea, repararea și exploatarea drumurilor din județ.
„O eventuală pierdere a personalității juridice ar duce la sincope semnificative în exploatarea și administrarea drumurilor. Toate obligațiile contractuale ar trebui preluate de către o altă entitate publică, proces cu implicații profunde și care necesită timp, acesta neputându-se realiza de pe o zi pe alta. În plus, ar fi afectate autorizațiile speciale de transport și acordurile prealabil emise cât și procedurile de licitație în desfășurare. Aceste proceduri ar trebui reluate putându-se ajunge la situația în care, din lipsa timpului, anumite servicii publice să nu mai poată fi asigurate”, se arată în referatul de aprobare amintit. Sunt argumente importante pentru care consilierii județeni au aprobat fuziunea între Direcția de Drumuri și Serviciul Salvamont.