Din Timișoara se livrează în toată lumea subcomponente pentru industria auto, inclusiv pentru Tesla

heraeus 10ani (1)

Mașinile electrice sunt viitorul mobilității, spun specialiștii, iar în județul Timiș sunt companii care dezvoltă componente pentru e-cars, inclusiv pentru Tesla. Ca să își multiplice activitatea, marile societăți investesc milioane de euro în dezvoltarea liniilor de producție, iar resursa umană și-o procură în special de la universitățile din regiune. 

Concernul german Heraeus sărbătorește în 2023 al 10-lea an de când a deschis în România, lângă Timișoara, prima fabrică din Europa de Est. Compania furnizează în special componente pentru mașinile electrice.

„S-a decis ca localitate Timișoara pentru că avem o universitate foarte bună aici, avem ingineri bine pregătiți în domeniul automotive și avem o poziție logistică foarte bună. Noi investim foarte mult în industria electronică de putere, suntem furnizori în mod special pentru electro-cars, nu apărem neapărat ca furnizor afișat, însă suntem în interior, furnizăm materiale. Când spunem electro-cars, includem și Tesla. Suntem unul din furnizorul pentru Tesla și ne mândrim cu acest lucru. Investim foarte mult în domeniul dezvoltării acestor materiale, în industria electronică și avem un proiect acum, care este în derulare, Heraeus investește aici în Timișoara numai în linii de producție 15 milioane de euro, este una dintre cele mai mari investiții pentru Timișoara.”, a declarat Samuel Cireș, directorul general al Heraeus România.

Bătălie pentru inginerii școliți la Timișoara

Compania a pornit la drum, acum 10 ani, cu 77 de angajați. Astăzi are 350, iar planurile de dezvoltare sunt corelate cu atragerea de noi specialiști.

„Avem o creștere organică foarte sănătoasă, nu ne trebuie 100 de oameni odată, într-o lună, ci îi angajăm în mod treptat prin programele pe care le avem cu universitatea, cu Liceul Azur ș.a, reușim să legăm de firma noastră studenți și absolvenți care mai târziu devin angajații noștri. Pentru inginerii noștri, Universitatea Politehnica este principalul furnizor. Numai ca ingineri chimiști, dau un exemplu, avem peste 40 de ingineri chimiști, toți sunt absolvenți ai Universității Politehnica Timișoara.”, a explicat Samuel Cireș.

„În România producem componente pentru mașini electrice. Ceea ce vedeți aici este doar începutul. Dacă mă uit în fața mea, văd o mulțime de câmpuri verzi. Așteptarea mea este ca noi să facem încă o fabrică, o a treia fabrică, poate a patra. Pentru că mobilitatea electrică se va dezvolta în Europa, va deveni obligatoriu pentru noi toți să conducem mașini electrice și atunci vom avea nevoie de aceste componente. Iar noi le producem. Cred că România e un loc foarte bun. Dacă reușim să avem suficienți angajați, atunci vom crește aici.”, a spus și Klemens Brunner, președintele Heraeus Electronics.

Și Continental face componente pentru mobilitatea viitorului.

„Mobilitatea viitorului merge foarte clar tot mai mult spre o mașină care este definită prin software, funcționalitate și electronică. Nu mai este un simplu metal pe roți care merge, e mai mult un telefon mobil care funcționează și de aceea avem o grămadă de componente electronice în mașină. Cum contribuim noi? Noi facem aceleași componente; de la Heraeus noi luăm foarte multă Soder Paste, o pastă din aur care să folosească pentru lipituri. Și cum am văzut, Heraeus a crescut mult în ultimii 10 ani pe acest produs.”, a declarat Christian von Albrichsfeld, directorul general Continental România.

Pe de altă parte, Universitatea Politehnica e obligată de piață să se dezvolte astfel încât să poată furniza specialiști pentru toate companiile mari din regiune.

„E o nevoie mare de ingineri în piață. La Heraeus au nevoie de ingineri de la mai multe facultăți din Politehnica. Ce ne bucură pe noi e că au nevoie și pe zona de chimie industrială și ingineria mediului, o profesie care în ultimii 30 de ani e într-o anumită scădere în România. Ne bucură pentru că ne ajută să dezvoltăm și facultatea în asociere cu companiile din domeniu care sunt mai puține. Nu facem față la cât dorește piața, e o nevoie foarte mare de inginerie în România, dar nu numai, la nivel global, dar noi încercăm să aducem un număr cât mai mare de absolvenți în piața muncii și să fie cât mai productivi pentru companiile care angajează. Bătălia pentru absolvenții noștri este mare și la ora actuală și veniturile sunt pe măsură. Încercăm să ne dezvoltăm cât mai mult în colaborare cu companiile pentru că în Timișoara întotdeauna s-a întâmplat asta.”, a declarat Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica.

Și dezvoltarea comunelor periurbane este accelerată de prezența companiilor străine în zonă. Spre exemplu, Heraeus este unul din principalii contributori la bugetul Girocului, cea mai bogată comună din județ și cu cel mai mare număr de locuitori.

„Comuna este a patra cea mai bogată localitate din România. Prin această platformă industrială pe care noi o avem, suntem printre primii în zonă care au creat o platformă industrială, am atras acești investitori. Ei sunt principalii contribuabili la bugetul local și datorită lor avem un buget generos. Noi dorim să extindem această platformă cu industrie nepoluantă ca să putem crea locuri de muncă și să aducem bani la bugetul local.”, a declarat Dan Vîrtosu, viceprimarul comunei Giroc.

La Heraeus, 90% din ce produc angajații de la fabrica de lângă Timișoara merge la export. Compania înființată în 1660 la Hanau, în Germania, este lider mondial în domeniul tehnologic și al metalelor prețioase.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/