Dezvoltatorii imobiliari, taxă uriașă pentru a primi un document de la Primăria Timișoara

reducere la plata taxelor, la timisoara

Marii dezvoltatori imobiliari sunt puși să plătească o taxă uriașă pentru a obține, în regim de urgență, certificatul de urbanism de la Primăria Timișoara. Reprezentanții instituției au crescut de la 1.000 lei la 3.000 lei această taxă, care este de 15 ori mai mare față de cea percepută la Oradea, de exemplu.

Pentru a-i determina pe cei care au nevoie de un certificat de urbanism de la Primăria Timișoara să nu mai ceară eliberarea acestui document în regim de urgență, reprezentanții instituției au decis să majoreze taxa percepută. Astfel, de anul viitor, dezvoltatorii imobiliari, și nu numai, trebuie să scoată din buzunar 3.000 lei, și nu 1.000 lei, cât este taxa în acest moment, pentru a obține certificatul de urbanism în șapte zile, și nu în 30 zile.

Un proiect de hotărâre în acest sens a fost adoptat în ultima ședință a Consiliului Local Timișoara, fiind votat de aleșii de la USRPLUS și Raul Ambruș, care a fost exclus din PNL. Dan Diaconu, consilier local PNL și fost viceprimar al Timișoarei, a semnalat faptul că pentru eliberarea certificatului de urbanism în regim de urgență instituția va solicita o taxă de 15 ori mai mare decât cea percepută la Oradea.

Este o triplare a unor taxe care este justificată într-o formă chiar neomarxistă. Adică dușmanii poporului, cei care construiesc, trebuie să plătească, nu-i așa? Am să mă refer la un singur punct care mi se pare absolut hilar, adică taxa pentru certificatul de urbanism obținut în regim de urgență, care va fi de 3.000 lei, într-o primărie care eliberează certificatul de urbanism după luni de zile, care inventează tot ce se poate pentru a bloca oamenii în procesul de autorizare și în documentațiile de urbanism. Ne ducem către singura soluție pe care o are nu doar un dezvoltator imobiliar, ci oricine are nevoie de urgență de un certificat de urbanism. Mergem la 3.000 lei pentru acest certificat, o triplare, dar o triplare care înseamnă practic o sumă de 15 ori mai mare decât se percepe la Oradea. Mi se pare sfidător și este doar o formă de a descuraja pe oricine să solicite un certificat de urbanism. Este o formă de a-i trimite să stea luni de zile încolonați în fața ghișeelor de la urbanism”, a afirmat Dan Diaconu.

Liberalul a propus un amendament, astfel încât pentru eliberarea certificatului de urbanism în regim de urgență să se perceapă tot 1.000 lei, dar propunerea nu a strâns voturile necesare.

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a luat cuvântul pentru a explica faptul că Direcția de Urbanism duce lipsă de personal, astfel că se confruntă cu întârzieri în ceea ce privește eliberarea documentelor solicitate de cetățeni.

Această taxă de urgență, în această nouă formulă, a fost rugămintea expres a colegilor din Urbanism. Când am venit anul trecut, au fost 10.000 de sesizări nerezolvate la Urbanism, au fost luni de întârziere la certificate și la autorizații. Era clar că capacitatea Urbanismului, așa cum l-am găsit, și cumva prețul de piață pentru acest bun nu era într-un echilibru. Am restructurat direcția, chiar acum avem concursuri pentru patru posturi libere la Urbanism și intrăm cât de cât într-o normalitate. O astfel de taxă de urgență trebuie să reflecte situația de cerere și ofertă, iar în momentul în care cererea este mai mare decât poți să oferi, crește prețul. Vă asigur că pentru proiectele pentru care se cere de obicei această urgentare sunt proiecte pentru care diferența între 1.000 lei și 3.000 lei în costurile totale ale proiectului nu contează. Sper ca la un moment dat să ne reîntoarcem la o normalitate în care oricine primește un certificat de urbanism într-un foarte scurt timp și nimeni nu mai trebuie să aștepte 30 zile sau chiar mai mult”, a explicat Dominic Fritz.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/