Dezvoltare! Mai multe societăți cu capital străin, în căutare de spații pentru extindere la Lugoj

hala firme lugoj
gif card de energie dacus 1000x100 alv bannerexpressbanat resita 1000x100px ian24

Cele două sensuri giratorii de pe șoseaua de centură, de la intersecția cu străzile Tapiei și Hezerișului, vor fi foarte utile nu numai pentru fluidizarea traficului și evitarea gravelor accidente din ultimii ani, ci și pentru perspectivele de dezvoltare industrială a municipiului.

Cel puțin în legătură cu giratoriul de pe Tapiei, primarul Claudiu Buciu e decis să nu mai aștepte eventualele finanțări din partea BEI (Banca Europeană de Investiții) și să pornească lucrările cu bani de la bugetul local.

„În legătură cu cele două giratorii, am fost la DRDP (Direcția Regională de Drumuri și Poduri). Aceștia ne-au solicitat date de studiu de trafic, pe pe care noi le aveam pregătite, din Planul de Mobilitate Urbană de anul trecut. Dânșii ne vor aviza lucrările. Acestea au nevoie și de avizul CNAIR și al Siguranței de Trafic Rutier la nivel național, pentru că este vorba de centură. Ne mai trebuie un acord de principiu de la Consiliul Județean, pentru că se intersectează cu două drumuri județene, acord pe care îl vom primi”.

La finanțare, precizează edilul-șef, „dacă vom dori să colaborăm cu CNAIR, vom semna un protocol cu dânșii. Dacă nu vom avea banii necesari (n.r. – CNAIR lucrează la un acord cu BEI, dar acordul de finanțare nu este încă semnat), giratoriul de pe Tapiei va fi realizat cu fonduri proprii. BEI este o instituție financiară foarte serioasă, sunt convins că acordul de finanțare va fi semnat, dar apoi procedura documentațiilor tehnice trebuie reluată de la zero. Asta înseamnă 3-4 ani. Noi avem deja documentațiile și nu putem aștepta atât”.

Sensul de pe Tapiei este foarte important, pentru că el asigură și accesul spre Câmpia Aviației, unde există o zonă industrială în plină dezvoltare.

1000x100 (3)

„După cum știți, Goerner a cumpărat deja terenul pe care îl folosea în concesiune și a mai solicitat o extindere de 3.000 de metri pătrați. Dincolo de această extindere, vor mai departe să dubleze capacitatea, de la 12.000 mp la 24.000 mp. Aceste terenuri le putem oferi pe Câmpul Aviației, dincolo de canal. Am și demarat PUZ-ul pentru asta. La fel, firma Weidmuller dorește o suprafață foarte mare de teren, tot pe Câmpia Aviației, la punctul de legătură între Traian Vuia și Tapiei. De aceea facem această penetrare din giratoriu către Câmpia Aviației. Dacă nu ai cale de acces spre un teren, nu ai cum să dezvolți zona respectivă”, a precizat șeful administrației locale.

Tot la capitolul investiții, după Goerner și Weidmuller, primarul și-a exprimat satisfacția că austriecii de la Trodat – cel mai mare producător mondial ce ștampile (care au deja sediu pe strada Caransebeșului) au ales să construiască o fabrică nouă pe str. Timișorii.

„Vor merge la licitație, probabil la sfârșitul lunii mai. Dânșii vor să cumpere terenul, nu vor concesiune, nu vor plata în rate. Doresc 20.000 mp (2 hectare) de teren lângă Centrul logistic Lidl. Trodat dorește extinderea zonei de producție și de depozitare. Firma are deja 70 de angajați și vrea să se extindă la peste 200”, arată Buciu. În aceeași zonă, Lidl va cumpăra încă 30.000 mp.

MOL România se pare că nu va renunța la investiția de la Lugoj, care va fi cel mai probabil relocată pe strada Caransebeșului. Primarul a avut discuții cu managerul de dezvoltare al MOL România, care a fost informat că există un teren disponibil pentru licitație, deja dezmembrat, pe Caransebeșului. Există un teren de 7.000 mp, care ar putea fi folosit ca parcare, precum și un altul, de 5.000 mp, pentru stația de carburant.

publicitate Timisoara banner maxagro STPT job 1000x200
/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/