Detaliile fac diferența. Angajatul și angajatorul modern, context și noi perspective

Cele mai noi tendințe din industria resurselor umane au fost prezentate și dezbătute, la Timișoara, de către specialiști din domeniu, din țară și străinătate.

HR Vibes este unul dintre evenimentele de business care vizează managementul resurselor umane în totalitatea acestuia, reunind atât oamenii de afaceri (angajatorii), cât și specialiștii din sectorul vizat care oferă soluții și practici adaptate la nevoile societății moderne.

Prima sesiune a fost deschisă de către Diana NăstaseHR Director, FLEX care a abordat subiectul rolului departamentului de HR din perspectiva procesului de recrutare. Într-o perioadă în care piața forței de muncă se confruntă cu o lipsă a talentelor, Diana atrage atenția asupra a două aspecte: hard skills și soft skills. „Niște abilități foarte bine dezvoltate în zona de hard skills îți pot obține într-adevăr un interviu, însă cele care decid dacă ești candidatul potrivit sunt abilitățile din categoria soft skills”.  Tot Diana a mai menționat câteva dintre aspectele importante căutate de către recrutori în 2019: conștiința de sine, agilitatea în învățare, trăsături de leader, capacitatea și factorii de derapare.

Mirela CrețuHR Manager, Kimball Electronics România a vorbit despre angajatul modern și bagajul de factori și caracteristici cu care vine la pachet atunci când se decide ca acesta să se alăture echipei din companie, iar în ceea ce privește data management în sectorul resurselor umane, Aurelian Chitez – Sales Director Romanian Software, a declarat: „În 2017, 57% din organizații își stocau datele în Cloud, iar 73% din companii și-au propus să își migreze procesele în Cloud în următorii 2 ani”. Odată cu automatizarea proceselor de lucru, Aurelian este de părere că adoptarea unui sistem care să ajute în acest proces crește eficiența și productivitatea echipelor, riscul unor erori sau calcule greșite este diminuat și, în același timp, actualizarea constantă a soft-ului te ferește de nerespectarea unor modificări care apar în legislație.

Ana Maria Butelanc – Talent Acquisition Manager, KFC, PIZZA HUT, TACO BELL (Sphera Franchise Group) a vorbit despre factorii de engagement în rândul angajaților din industriile de Ouick Service Restaurants, Fast Service Restaurants și Home Delivery, iar Andrei Crețu – Co-fondator, 7Card a prezentat un studiu de caz cu privire la activitatea sportivă a timișorenilor care fac parte din rețeaua 7Card.

Radu Chiriac – Foundation Teacher, AL FERASA INTERNATIONAL a introdus elementul surpriză și le-a vorbit participanților despre arta de a identifica personalitatea unui viitor angajat în funcție de fizionomia sa. Al Ferasa este arta de a privi cu atenție și de a înțelege în profunzime. Pornind de la câteva principii de bază și de la o bună cunoaștere a acestei științe, Radu a exemplificat care sunt principalele componente ale feței și a prezentat beneficiile înțelegerii unor astfel de aspecte.

În cadrul evenimentului Gabriel Racz – HR & Controlling Manager, MEWI a împărtășit audienței din experiența implementării programului de recrutare în cadrul companiei, provocarea acestuia fiind să atragă studenți pe care să îi pregătească de la zero în cadrul unui program de mentorat, astfel încât, după 12 luni, să fie capabili să conducă un magazin în București.

Alături de Mihai Nedelcu – Regional Manager Benefitonline.ro, cel care a discutat despre creșterea sectorului de beneficii ale angajaților în anul 2018 prin intermediul platformei online BenefitOnline.ro, a mai răspuns „prezent” la dezbatere și Iulia Fuiorea, Global HR Manager, EVERSEEN LIMITED, cea care a vorbit despre curajul și atitudinea potrivită în punctul de turnură al unei companii. Prezentarea acesteia a fost urmată de o discuție despre employer branding într-o industrie controversată, un punct de vedere oferit de Anca Păun, Talent Acquisition & Employer Branding Manager DACH, Nordics & South Central Europe, British American Tobacco.

În încheiere, Tim Ackermann – Global Head of Talent Acquisition & Experience a vorbit despre digitalizare și generația Z, inclusiv de purpose shift & learning shift. „Comportamentul de learning s-a schimbat drastic în ultima vreme: vorbim despre un consum de informație din mediul digital și de autonomie, un model de învățare informal, orientat către un stil social de acumulare de informație”.

Evenimentul HR Vibes a fost organizat de BusinessMark și susținut de: Romanian Software, Signal Iduna, AVIS, Max Relax, Wellington.

/** clever pariuri **/ /** sfarsit clever **/