Vestea a făcut repede înconjurul internetului și ne bucurăm că reșițeanul pasionat de animație japoneză a fost desemnat promotor al acestui eveniment anual, alături de alți șase tineri din țară.
Prin ce s-a evidențiat, care sunt rezultatele notabile (despre care au scris publicații de renume), cu alte cuvinte ce a făcut de-a lungul timpului Denis Rof, astfel încât să merite acest absolut onorant calificativ de „ambasador” al unui festival de film? Ei bine, povestea e lungă, interesantă și răspândită în mai multe direcții, fiindcă vorbim nu doar de film, ci și de carte, muzică, de materiale publicitare, toate cu subiectul anime (benzi desenate) pornite de la cărțile de povestiri manga.
În avanpremiera festivalului, comunitatea IZANAGHI, l-a prezentat pe Denis Rof, în termeni elogioși pe Facebook: „un ambasador drag nouă, care ne-a fost alături și în edițiile trecute. Denis e cunoscut pentru conținutul captivant de pe Instagram și TikTok, unde vorbește despre seriile sale anime preferate. Cu o colecție de peste 1.000 de filme în format fizic, are o cultură cinematografică solidă în spate, iar în postarea aceasta aflăm ce înseamnă «persona» pentru el, ce film din festival ne recomandă și cu ce personaj se identifică.”
„Pentru mine «persona» reprezintă tot ce ține de filme, muzică și anime care ne ajută, într-un mod facil și plăcut, să ne dezvoltăm atât cultura cât și abilitățile sociale.”
Iar răspunsul la întrebarea „ce personaj te descrie cel mai bine?”, este: „urmărind Naruto de-a lungul copilăriei, m-am asociat mereu cu caracterul lui, și am căutat să fiu pe calea cea dreaptă, pozitiv, muncitor, și să îmi fac cât mai mulți prieteni, indiferent de greutățile vieții.”
Animația japoneză a fost distracția copilăriei sale, când privea filme la televizor pe canalul Animax. A crezut că odată cu trecerea timpului atracția se va mai estompa. Dar nu, nu a fost deloc așa, fiindcă animeurile au pătruns pe piață tot mai multe și mai diverse, captându-i astfel atenția și interesul. I-au plăcut personajele, detaliile, pornind de la îmbrăcăminte, comportament, mediul ambiant, peisaje și până la subiectele abordate. „Era cu totul altceva. Am remarcat diferența dintre desenele animate clasice cu personajele cunoscute și ce însemna un anime. Astfel am început să văd tot mai multe filme, unele de serie foarte lungă, să am personaje preferate.”
Cu timpul, Denis Rof și-a ridicat pasiunea pentru animația japoneză la rang de artă, creând conținut, în special pe TikTok, locul unde pare că s-a mutat interesul întregii plante. Sunt ani buni de când le vorbește fanilor în filmulețe scurte, de niciun minut, despre personajele din benzile desenate, conținut, intrigă, prezintă cărți, filme și materiale publicitare. Are reale calități de actor pe care știe să și le valorifice excelent! A reușit să capteze interesul a peste 136.000 de urmăritori și să primească peste 5,4 milioane de aprecieri.
Desigur, toate acestea au avut urmări pozitive, tânărul fiind remarcat de firme de specialitate, comercianți, distribuitori de filme și cooptat în diferite acțiuni de promovare. „Am o colaborare și o prietenie strânsă cu cei de la Librăriile Cărturești. Ei au fost primii care m-au observat pe platforma Tik Tok și m-au invitat să promovez anumite titluri de cărți Manga apărute la Editura Nemira, apoi campanii de reduceri și prețuri speciale. Prin anul 2021 au început și la noi în magazine să vină tot mai multe haine cu brand și personaje anime, de la tricouri , încălțăminte, hanorace, geci, pentru care am făcut unboxing. Adică, am vorbit despre ele, le-am prezentat.”
„În 2022 am fost invitat special la primul film anime adus în România, la București (se numește One piece) unde a fost prezent și ambasadorul Japoniei. Iar după film, a trebuit să povestesc într-un interviu despre cum a fost experiența de a viziona filmul la Cinema, în format Imax.”
De două ori pe an, la București se desfășoară Comic Con, un mare eveniment găzduit de Romexpo sau de Arena Națională, unde vin toți iubitorii de anime, unde se întâlnesc cosplayerii. Este vorba despre o formă de artă apărută în Japonia, cu participanți care se costumează în personaje din manga, anime, jocuri video, cărți cu benzi desenate. La ediția din toamna anului 2023, reșițeanul Denis Rof, a fost ambasador al faimoasei serii „Atacul titanilor”, un adevărat hit manga, cu vânzări de peste 110 milioane de exemplare la nivel internațional, după cum notează Revista Forbes România, aici.
În cultura japoneză, benzile desenate, anime, au altă valoare, fiindcă nu conțin elemente minimaliste pentru copii. Ele sunt mult mai complexe, au o poveste mult mai amplă și oferă detalii care pot fi adevărate lecții de viață, sunt create pe diferite niveluri, fiind recomandate în funcție de vârstă. Subiectele manga sunt extrem de variate și ilustrează multe teme, de la science fiction, politică și religie, la sport, romantism, atrăgând privitorii de ambele sexe. Filozofia manga merge pe principiul că toate categoriile de vârstă ar trebui să se regăsească în subiectele abordate, iar benzile desenate manga sunt pentru toată lumea: copii, adolescenți, tineri sau adulți. Sunt educative, fiindcă „îmbogățesc vocabularul, dezvoltă cultura generală, oferă informații din variate domenii, de la știință și tehnică (cum funcționează radioul, curentul, cum se produc medicamentele) la geografie, istorie cu subiecte interesante despre lupte medievale, regi și regine, inclusiv domnitori de la noi, fiind vorba despre Vlad Țepeș. Ceea ce este tare în vogă în prezent, se numește Sekai. Adică, un film animat care prezintă o realitate cotidiană, unde, la un moment dat intervine realitatea paralelă, fictivă. Și de cele mai multe ori cele două planuri se întrepătrund.”
Revenind la Festivalul de animație japoneză IZANAGI, trebuie să știți că a ajuns la cea de-a V-a ediție, și se află în desfășurare la București. Dar, maratonul filmelor va continua în vestul țării, la Timișoara, weekendul viitor, în 8 și 9 martie. După care, pe parcursul lunii, evenimentele se vor desfășura la Cluj, Sibiu, Iași, Constanța, Craiova și Brașov.
Cât despre tânărul ambasador de anime și manga, Denis Rof, știu că am toate motivele să îl privesc cu și mai multă admirație pentru numeroasele sale performanțe obținute, pornind de la această lume de poveste. Dar, dintre toate, impresionează cel mai tare succesul unei postări pe TikTok, de doar șapte secunde, care a primit 342.000 de like-uri și 3.500 de comentarii, a fost distribuită de 18.000 de ori și are 22.000 de salvări video. Ce conține? Un simplu norișor roșu! Da, dar e Naruto!